Hund som inte alltid säger till :(
Min hund har lite svårt att säga till när hon behöver gå ut. som nu hade hon gått ner från mitt rum utan att säga till och kissat och bajsat på en matta (lös i magen). ibland säger hon till och ibland inte. :( hur ska jag göra? de va inte längesedan jag va ute med henne max 2 timmar
Vår säger aldrig till och han är snart 8 månader. Han kan hålla sig 12 timmar över natten, på dagen släpper jag ut honom minst 5-6 ggr på gården, utöver promenader, ändå händer det olyckor inne 1-3 ggr/dag. Men skvätteriet kan ha med att han är könsmogen och precis lärt sig att lyfta på benet. Plus att han bara varit 'rumsren' drygt 1 månad.
Jag har också en nakenhund, som jag nu förstått har svårt att visa sådana signaler i vissa fall. (Han puffar med tassen eller nosen då vattnet är slut eller lek, men inte "nu är det brådis ut!").
Mitt tips är bara att gå ut ofta. Ju mindre de är, dessto oftare kissar de för de inte lärt sig att "knipa", precis som med oss människor. Ignorera då det hänt olyckor och uppmuntra då det händer ute.
Är inte kul att torka, men en dag släpper det.
Molly är en nakenhund och är 9 månader. Säger till ibland, men det kan även betyda att hon vill ha uppmärksamhet eller vill leka.
Idag kom hon och gruffa mot mig och det var dags att gå ut enligt klockan och jag insåg att hon visade då att hon ville ut, så fort jag reste på mig sprang hon mot dörren. Men i vissa lägen kan det betyda att hon vill leka..
Det är svårt det där så man får hålla koll på tiderna själv och lista ut hur länge dom kan hålla sig.
Moll håller sig 12 timmar över natten och under dagen är vi ute 5-6 gånger med 2,5-3 timmars mellanrum.
Hon fyller dock 10 i sommar så ja vet inte. Hon bara hoppar ner från sängen (är ofta där :P) och går ner. som att det är ingen ide att säga till. Oftast bir hon mer kelig och inte kan vara stilla eller så sitter hon och stirrar på en.
Hmm.
Och en yllematta är inte så lätt att få ren. men jag sa att jag kunde stå för kemtvätten men han sa att de inte är värt de för den är rätt gammal, så ja ska köpa en annan matta till dem. Hon väljer just det rummet ochh den mattan. :( Men men. De blir en ny när den ska slängas
Har hunden gjort så jämnt, eller nyligen. Tänkte om det kunde vara problem med urinvägsinflammation, njurarna eller kanske diabetes. Vid sistnämnda dricker man mkt också.

Är hunden hemma när de när olyckorna händer? Annars kan det vara en ide att begränsa henne till det rummet hon är så att hon inte kan göra något rum till "toalett". En tjock matta är trevligare att göra ifrån sig på för den suger upp bättre, så det kan vara en god ide att plocka bort dem från de rummen där hunden är.
Suzette (Papillon, 13) har börjat kissa inne ibland, har troligen med åldern att göra så att hon inte kan hålla sig lika länge längre.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Om hunden är lös i magen kan det också vara det som gör att hon gör ifrån sig inne. För hundar som är dåliga i magen kommer det ju ofta väldigt fort och de hinner inte säga till. Det kan börja med en oro, som gör att hon vankar iväg, men sen hinner hon inte ut.