Foder för viktuppgång
Hej! Jag har en chihuahua/papillon på 12 månader som skulle behöva lite mer hull. Just nu får han Brit Care's valpfoder men jag har försökt få över honom på deras foder för aktiva hundar(som innehåller lite mer protein) men det gillar han absolut inte.
Jag undrar därför om ni har något tips på smakrikt foder som kan få honom att gå upp i vikt.
Har testat vom og hundemats valpfoder bladat med uppblött torrfoder tidigare men han blev förstoppad av det. Har även börjat med fiskolja på maten men det slickar han bara bort..
Hälsningar Vemsan
Kör på bara VoH's valpfoder om du ska ha det, min tik var något underviktig men gick upp i vikt på någon vecka :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#1: Han blev ju så himla förstoppad så det inget alternativ tyvärr. Glömde tillägga att jag ett tag hade honom över på bara det men som sagt fungerade inte magen. Mejlade då till VoH och frågade och det ända dom kunde tipsa om var att blanda ut det med vatten.
Hälsningar Vemsan
Ja, blanda ut det med vatten, har hört att man kan blanda i lite mosade morötter(?).
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Det finns andra färskfoder. Bravo må innehålla en del spannmål (precis som torrfoder) men många hundar fungerar bra på det. Likaså Nordic.
#3: Testade det med, gav upp voh för 4 månader sedan efter att ha försökt med allt folk tipsade om, tyvärr. Verkar ju som ett himla bra foder också!
#4: Det kanske kan fungera, får testa. Så svårt att veta hur han reagerar :/
Hälsningar Vemsan