Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 490 ggr
[typellisch]
0

Olyckor inomhus

Molly är oftast duktig att hålla sig i 3 timmar åt gången, har funkat någorlunda bra i någon månad.

Hon är 9 månader.

Men det händer fortfarande olyckor inomhus.. det är dock efter varje gång hon druckit massa vatten (efter långa promenader, tuggat på ben i några timmar, lekt som en galning). Jag är väl efter som inte fattat det innan.. men jag har lite idéer och hoppas ni kan ha en åsikt om dom:

Går ut en timme efter hon druckit massa vatten.
Det skulle väl fungera?

Ta med mig vatten på de långa promenaderna.
Det blir att släpa men då kanske hon hinner kissa ut all vatten innan vi kommer in och då är hon inte lika törstig?

Annars om vi har en slappar-dag så kan hon lugnt hålla sig i 3 timmar. Men det är de dagar vi är mer aktiva, då det går åt mer vatten som det sker olyckor.

Hennes kroppsspråk har jag inte lagt märke till heller. Hon går i cirklar när hon kissar i soffan t.ex (har testat om det funkat men ikväll skedde det en olycka) men det gör hon också när hon ska lägga sig ned i t.ex soffan. När hon kissar på golvet så sätter hon sig bara.. man hinner inte märka kroppsspråket!

Men i alla fall, tror ni mina idéer skulle hjälpa?

Karmatarerskanise
0

Visar hon inte när hon är nödig så får ni som du skriver gå ut ett litet tag efter hon har druckit mycket. Är det väldigt ånga rundor så är det alltid bra med vatten med sig på sommaren. Men jag tror ni får gå ut lite oftare låter det som.

[typellisch]
0

#1 Rundorna är ju oftast på en timme, men får bli att ta med vatten trots allt. Och ja, fler rundor får det bli! Speciellt de dagar vi är mer aktiva.

Karmatarerskanise
0

Verkar som en bra plan.
Ut efter mycket vatten och efter lek och vila.

[typellisch]
0

#3 Backa i det hela helt enkelt :) Hon brukar vila nån timme innan det är dags för att gå ut igen så det sker oftast automatiskt. Och efter lek brukar det vara lugnt det med oftast.. får hålla koll när hon hällt i sig vatten helt enkelt :)

Karmatarerskanise
0

#4 Precis :)

[typellisch]
0

#5 Tackar 🙂