Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 587 ggr
[typellisch]
0

Veterinär på måndag

På måndag ska lilla Molly in och rycka tänder. Dom är lösa men trillar inte av och sen ska dom få kolla på en tand också i samma veva.
Varför blir man så tok nervös när ingreppet inte är så himla avancerad? De två mjölktänderna får dom bort på ett ryck och den andra tanden får dom bedöma själva som sagt..
Men ska ge Molly ben och kampa lite med henne så hoppas jag dom trillar av!

Är jag den enda som inbillar mig att ens hund säkerligen är jätte sjuk och har massa fel eller är jag bara totalt fjantig nojjig? Haha.

Dessutom ska min lilla skrutt in på morgonen mellan 07.30-08.00 och så får jag hämta henne senare på eftermiddag eller kvällen. Min första dag som totalt hundfri, vad ska jag göra? Haha.
Dom har lovat att gosa och kela sönder henne och det känns tryggt för mig trots allt, haha.

Jisses vad man älskar sin hund alltså!

Portie
0

Jag kände likadant när min hund skulle operera bort en tumör i munnen. Var nervös dels för att jag var orolig för att tumören var elakartad och dels för att det skulle hända något annat. Lämnade honom tidigt på morgonen och var med han när han fick lugnande vilket kändes bra för mig, sen fick jag hämta en mycket groggy och ledsen hund på eftermiddagen. Fast han var såklart väldigt glad över att se mig igen. Den dagen väntade jag bara på att tiden skulle gå, kändes så skumt att han inte följde med mig hem. Var första gången jag lämnade honom på det sättet på djurkliniken.

[typellisch]
0

#1 Åh, var tumören snällartad?

Önskar jag med kunde följa med Molly in men dom har ju inga speciella tider utan tar det pö om pö så att säga :( Om dom drar ut tänderna på morgonen/lunch får jag hämta henne på eftermiddagen, drar dom ut tänderna på eftermiddagen får jag komma på kvällen.
Det enda som oroar mig är att jag inte vill lämna henne själv i en ny, läskig miljö.
Annars är jag säker på att det kommer gå jätte bra. Det är inget stort ingrepp :)

Hur var din hund dagen efter? Fortfarande groggy eller var han som vanligt?

Portie
0

#2 Ja den var godartad som tur var, först trodde man att den var elakartad pga att den vuxit så snabbt, speciellt efter första operationen (som skedde rum hos en mycket mindre klinik). Så det var skönt att få veta att det bara var en epulid.

Ja men det går nog bra, veterinärerna och djurskötarna är nog vana vid att hantera ängsliga hundar och det är ju bara under en dag så det är nog inga problem 🙂

Jag fick hämta Hugo vid 15 tiden på eftermiddagen så dom opererade under förmiddagen, var skönt att veta när det skulle vara färdigt redan när tiden bokades.

Dagen efter var han nästan sig själv, han hade bara lite ont i munnen och var lite gnällig, vilket ju är förståeligt. Han hade heller inte sovit så mycket under natten då han var förvirrad och hade ont så han var lite tröttare än vanligt med. Men andra dagen så var han helt sig själv igen och ville ut och springa!

[typellisch]
0

#2 Skönt att höra :)

Tack att du lugnar mina nerver lite, hehe :) Känns redan lite bättre.
Ska ta och njuta av flera timmars egen tid utan att behöva gå ut med en hund! Gå till biblioteket och hyra lite böcker och bara njuta. Man får passa på :)

Ja, och eftersom detta bara gäller simpla tandutryckningar så lär Molly vara på benen fort dagen efter :)

Portie
0

#4 Ja precis, man får se det positivt att man får lite tid för sig själv, ibland kan man behöva vara lite hundledig även om det bara är för några timmar.

Jadå, det tror jag nog 🙂

[typellisch]
0

#5 Jaa :) Tack så mycket för dina svar!

Anibaz
0

Det kommer gå så bra så, men jag förstår hur du känner. Min tik var stammis på kliniken ett tag och det var lika jävligt varje gång, speciellt när dem gör ingrepp, hua. 

Du får roa dig med sådant som du annars inte kan göra lika ofta som innan du skaffade Molly. Shoppa, gå till frissan eller nått i den stilen. 😃

[typellisch]
0

#7 Ja, jag ska nog hänga lite i biblioteket och leta bok om lydnad :) Sedan bara njuta av att inte behöva gå ut