Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 524 ggr
Reise
5

Salongs-hund :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har min lilla tjej fått träna på att vara med på jobbet! 🙂 Jobbar som frisör och i vanliga fall är hon inte med på jobbet, men vissa dagar kör de ihop sig och då måste hon följa med ibland. Vill ju helst inte att hon ska behöva sitta i en bil eller vara hemma själv för länge.

Hon tyckte livet som salongs-hund vad väldigt mysigt 😃 - man fick både morötter och goda ben att smaska på medans matte var i andra rummet och fixade andra i håret! 

Sen kom min syster och var lite assistent för att låtsas vara kund, så personaldörren stod öppen - och vi plingade i dörrklockan, telefonen ringde, fönarna yrde - och hennes utmaning var att sitta kvar bakom tröskeln till personalrummet…

Gissa om matte fick sig en riktig chock över hur "stor" och duktig denna lilla bebis har blivit!! Där satt hon… som ett litet ljus. 

För att "provköra" hur pålitlig hennes stanna och ligg kvar faktiskt är, så tonade vi mitt hår - för att det ska vara mer som i verkliga livet, en vanlig arbetsdag. 

Det är som om hon växt upp på bara någon dag… hon är så fantastiskt duktig! Hon har sina små djävulsdagar, men måste säga att idag var matte stolt över sin lilla älskling!! 🌺

LinaK
2

Duktig tjej! Och visst kan man bli förvånad över vad dom kan när man väl ger dom chansen 😉Bra träning för henne att få vara med på ditt jobb.

Hon är verkligen fin, vad är det för ras/raser?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Reise
0

#1 Ja, man blir verkligen positivt förvånad när de får lite "ansvar" 😃 Hon har varit som en virvelvind mellan 4 månader fram tills nu, hon blir 8 månader nu i maj - nu har hon börjat lugna ner sig. 

Tack! 🌺 Hon är en Schäfer/Rottweiler-blandning.