Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1471 ggr
[hästtösen]
1

Lurendrejare!

Vill bara informera er om nån/flera som lägger ut annonser på blocket, oftast. Det säljer oftast olika sorters raser och de skriver inte samma namn på säljaren i annonsen. De är oftast Chihuahua

Shih tzus, Shar peis, Chow Chows, yorkie terrrier som det lägger ut annonser på. Annonspriset är alltid lågt, högst 5000 kr och det står oftast att valpen/valparna är reg i skk, "manliga och kvinnliga", följer med överallt osv… Sedan när man mailat och de hör av sig så skriver de alltid samma "skoj historia" Typ så här: 

Min farbror har avlidit för en vecka sedan och jag och min fru arbetar och har inte tid. Valpen är "toalett utbildad" Vi bor i Liverpool i Stortbrittanien och valpen är gratis, det är bara reseavgift ni behöver betala 3000-5000 kr. 

Ja det är så de brukar skriva.

Ville bara skriva av mig och berätta då jag gissar att detta är en lurendrejare/bedragare för jag har sökt efter en till hund och har hittat dessa annonser och mailat och trott att det kanske var någon seriös person som hade hunden/valpen men de har alltid skrivit samma sak, vilket "sammanträffane",hm hm… man börjar ju fundera!

De var för bra för att vara sant.

UlrikaD
2

Det finns mängder av såna. Känns väl mest igen på den taskiga översättningen. Anmäl dom till blocket så tas dom bort.

Karmatarerskanise
0

Ja anmäl dom för blocket.

[hästtösen]
0

Såg nu att de tagit bort den nyaste annonsen, men om de dyker upp igen så ska jag anmäla.

[Timantis]
0

Förekommer även på katter. Uppfödare får sina annonser "stulna" med bilder och text sen så får man mail med konstiga översättningar. Håller själv på att "leka" med en annonsör för att se hur det går till. Har även andra som jag har kontakt med som får exakt samma mail som jag. Hoppas verkligen inte någon blir lurad.

[hästtösen]
0

#4: Det är inge bra det. Jag brukar leta upp såna på blocket och maila bara för att se om det är nån som försöker luras… Hemsk för folk som blir lurade och inte vet om det själva.