Utbildning - Problemhundskonsult
Hej!
Jag har gått hunddagis- och instruktörsutbildning redan men min skola har lagt ner och även om den är bra, så vill jag gärna gå denna utbildning någon annanstans för att få en bredare bild och olika vinklar i ämnet.
Jag har kikat på två hundskolor som jag genom rekommendationer får anta är bra. Den första är HUNDutbildningsgruppen. Tyvärr måste man ha gått instruktörsutbildningen hos dom för att utbilda sig till problemhundskonsult. Jag har en begränsad ekonomi och har inte råd att gå en till instruktörsutbildning.
Den andra skolan jag har fått rekommenderat till mig är Hundens utbildningsakademi. Tyvärr kostar den nästan dubbelt så mycket som samma utbildning med samma innehåll kostar på andra skolor.
Har ni någon annan hundskola att rekommendera som ni tycker är bra men där man inte måste ha gått deras instruktörsutbildning för att få gå problemhundskonsultutbildningen? Och som gärna inte kostar mer än högst 30 000.
MoaW här på iFokus har gått på Skövde hundskola, tror hon har varit nöjd!
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jag har gått hos hunden utbildningsakademi, gick hundpsykolog där. Den var definitivt inte dyrare i jämförelse mot andra likvärdiga utbildningar (då). Valde faktiskt den för att den var en av dom billigaste (iaf om man tittade på vad man fick, mycket gästföreläsare och bra seminarier ingick utöver dom fantastiska lektionerna). Sedan så är min uppfattning att hundutbildningsgruppen har en något annan inriktning än Hundens utbildningsakademi har, om man tittar på filosofin. Jag får säga att jag anser att Hunden utbildningsakademi är sååå väl värd pengarna! Skulle lätt betala det dubbla för att gå hos dom än hos någon annan i landet.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Kolla Hundsteg också.