"Mammig" Och "Pappig"
Hej!
Jag har hört att hundarna dras mer åt motsatta könet av människa.
Till exempel att en tik är mer "pappig" än "mammig".
Är det sant, eller hur uppfattar ni det?
Kram
Nej, det är inte sant. :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vår tik älskar karlar, men om det har så mycket att göra med pappighet tvivlar jag på. 😃
Haha xD
Ungefär så menar jag. Att de dras till det motsatta könet.
Nepp stämmer inte av egen erfarenhet 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min hanvalp dras till mig och familjens hane dras mycket till min mamma Och jag vet att min farbrors tik älskar honom medans deras hane dras mer till hans sambo:) så här stämmer det men jag tror inte att det stämmer för alla:)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Nej, det stämmer inte. Här älskar Molly alla, oavsett kön. Vem som än sätter foten innanför dörren blir attackerad av en överlycklig hund!
Nope min yngre tik är så mattig så det finns inte, så hos oss stämmer det inte :)
Däremot så om husse är bort spanar de efter karlar och om jag är borta så spanar de efter kvinnor :D
Besök min blogg: http://bumpi.se
Här är vi tjejer hanens favorit och pappa är tikens favorit, så här stämmer det😉
~mikkan
Mina hanar har bara "mamma" att välja på ;) Stora killen däremot fjäskar hellre för killarna när vi träffas några stycken. Valpen är skeptisk mot alla än så länge :P
Här stämmer det!
Skulle inte säga att det behöver stämma att de tyr sig mest till det motsatta könet däremot har hundar egna favoriter och kan på så sätt bli mer "mammig" eller "pappig".
Min älskling är "mammas pojke"!
Jag tror inte det stämmer för våran del, vår hane älskar matte och husse lika mycket. 😃
Tiken hemma är mammig och hanen är pappig, tror det är väldigt individ baserat, tidigare händelser med mera. Hanen har haft gräsliga "mattar" innan han kom hit, så tror han dras till män på grund av det.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Min hane är "mattig" men älskar alla människor, oavsett kön :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
min tik dras mot män, hon kan se någon tvärs över gatan och bli tok glad.. Men inte alls samma reaktion om det skulle vart en tjej som stod där :P
Mixa gillar inte killar hon inte känner tillräckligt mycket. Vågar oftast inte hälsa på män ute, men däremot så vågar hon hälsa på kvinnor (oftast).
Om det skulle komma in en okänd tjej i mitt sovrum skulle hon nog skälla lite med om det kommer in en kille, vare sig hon känner honom eller inte så blir hon superarg. Särskilt när det gäller min bror och pappa. Dem får komma in, men dem får inte prata med mig, för då får dem en rejäl utskällning och hon försöker skrämma bort dem.. 🤪
Så på Mixa stämmer det INTE. 🙂
Tack för era svar! :D
Min tik är extremt mammig. Åker jag härifrån och hon är kvar med min sambo så springer hon runt i hela huset.
Min hundar som jag har (haft) gillar (gillade) inte män. Och de är (var) av olika kön. Tror det har med deras mörka röst och att de större (längre, grövre) än mig.
Min första skällde alltid på min styvfar då han kom och hälsade på lillebror. Fram till den dagen hon fick en fästing, som han fick plocka. Efter det älskade honom honom. Vår nuvarande hund är inte så förtjust i honom heller, men skäller inte. Bara tittar misstänktsamt och backar. Nosar väldigt försiktigt då han sträcker fram handen.
Vår ena hane jag växte upp med ÄLSKADE tonårsgrabbar! Speciellt om de såg lite "rockiga" eller "punkiga" ut…. Ingen aning om varför, men så var han…
Å så avskydde han tonårsflickor som var såna där "ÅÅÅÅÅÅ Vilket gullig HUUUUUND!"
Besök min blogg: http://bumpi.se
Av mina erfarenheter stämmer väl det men de är nog mera slumpen. Min lilla kille älskar mig och är väldigt mammig och föredrar kvinnor och har svårt för män och är inte alls lika förtjust i min sambo.
Sen har vi en kastrerad hane som älskar alla människor ovasett kön förutom småbarn som han är lite rädd för.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Min hane är galen i killar. Visst blir han överlycklig om han träffar min mamma men träffar han min pappa eller bror slår han volter av lycka.
Tiken föredrar helt klart tjejer. Förra tiken var dock mer förtjust i män, även om hon oftast i det inledande skedet föredrog kvinnor.
Så, det är helt klart individuellt. :)