Diskbråck
Våran 4-åriga lilla blandis-tik ligger nu på Blå Stjärnan efter en diskbråcksoperation…Hon blev akut sjuk i söndags o blev totalförlamad i bakbenen på bara ett par timmar. 50 % chans att hon ska återfå känseln, de ger henne en vecka…Har nu gått ett o ett halvt dygn men ännu ingen förändring…tidigt än säger de, men känns som tiden rinner iväg…Någon som har erfarenhet av detta?? Ska man bara ge dem en vecka? Kan det inte ta längre tid än så att återfå känseln…? Fruktansvärd väntan…
Har (som tur är) ingen erfarenhet av detta. Ville bara skicka dig lyckönskningar och jag hoppas så att din hund blir frisk igen. Håll oss uppdaterade 🌺
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tack så jättemycket LinaK!! ❤️ Det värmer! Håll tummarna för oss…
Inte heller jag har erfarenhet, men håller en hård tumme❤️
Vet inte om de hjälper men…Min mopskille blev förlamad i bakbenen i ett försök att hoppa upp i sängen (högt hopp) Vet trodde det var diskbråck och var de de så skulle han akut in på op. Han röntgades och de visade sig vara en blödning i ländryggen. Han fick ligga inne en helg på strömsholm och när vi hämtade hem honom två nätter senare så fungerade vänster bakben bra men de högra fungerade inte alls. Efter två veckor så blev det en stor bra förändring, men nu två månader senare är han fortfarande inte helt bra men så mycket bättre!! Han har aldrig haft ont eller lidit utan han har bara inte riktigt kontroll över vart hans ben är…Vet inte om de hjälper dig eftersom min inte hade diskbråck..
Tack så mycket Lo-katt!❤️
Gibzon; tack för ditt svar…vad skönt att höra att din lille mår såpass bra iaf! Kan inte förvänta oss att vår Molly blir helt återställd heller, men just nu är hon ju fortfarande förlamad o känner ingenting i bakbenen o kan inte heller kissa själv…Så det är vad vi väntar på; att känseln ska börja komma tillbaka…gör den inte det på en vecka så finns inget mer att göra säger de…Så snällla håll tummarna för oss! Har en liten till här hemma som undrar vart bästa kompisen plötsligt tog vägen…grymt detta, man blir sjuk av oron o väntan… ❤️
Hej jag vet inte om det är kan skulle kunna hjälpa men du skulle kunna testa att massera honom lite lätt. Massage kan göra underverk ibland, och i vilket fall som helst så stimulerar de ju blodet.
Vi håller tummar och tassar här hemma! Massor av styrkekramar! 🌺
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Hej Nightcat! Javisst har du rätt, massage är nog jättebra, men nu är hon ju inte hemma, utan ligger på sjukhuset med kateter o smärtstillande…men där finns ju sjukgymnaster som gör vad som krävs…
Tack felzena! ❤️
Jag var också så jävla rädd när min kille åkte in, jag visste ingenting..men han blev ju så pass bra fort! Han låg inne över helgen men behövde bara ha kateter 2 dygn sen kunde han kissa själv!
Vi håller alla tummar å tassar vi kan för vi vet vilken hemsk väntan det är :( Och att känna sig så hjälplös…
Men om en vecka gått har ni inget annat alternativ eller ? Säger de hos veten det ?
Jag håller tummar och tår här hemma för er. 🌺
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.