Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 868 ggr
[typellisch]
3

Glädje så fort?

Kan en hund visa glädje rätt fort angående nåt den tycker om?

Började med färskfoder idag och efter frukosten fick Molly glädjeryck och rusade runt i soffan och viftade på svansen när jag visade mig i dörröppningen.
Samma nyligen när hon fick sista måltiden. Då var det på en gång race i soffan och lite små skall och när mamma visade sig så var hon fort med att hämta en leksak.
Hon slickar även matskålen väldigt länge. Varje morgon får hon laxolja och varje morgon har hon slickat ren den där skålen massor.. men nu är det varje måltid som ska avslutas med att slicka upp så mycket ''rester'' som det finns kvar. Så dricker hon lite vatten sen fortsätter hon, haha.

[Yllhilda]
3

Hundar sparar inte glädjen till imorgon som kan användas idag! 😃

Mia
0

sådär var min tjej med när jag började med färskfoder. slickade upp exakt allt i skålen, ville ha mer osv. Härligt att se 🙂

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[typellisch]
0

#1 👍

#2 Haha! Ja, det är himla härligt :) Såhär var hon inte med torrfodret, så det är kul att se!

russin
0

Mina hundar städar varandras matskålar mycket noggrant efter maten (dom äter färskfoder)😉

[typellisch]
0

#4 Färskfoder verkar gå hem hos alla minsann, även här! Och jag som var orolig över att hon inte skulle tåla vom men ingen spya under dagen så jag är glad för det :)

Tänkte på hur hon var efter hon åt bara torrfoder (blandar just nu för att se hur det blir med magen, känslig som Molly är) och hon hade sänkt huvud, rätt avslappnad och lugn och bara nöjd.
Nu efter en måltid med färskfoder inblandat så är det stor glädje som jag beskrev i inlägget :)

Så härligt!