Taste of the wild
Hej, jag tänkte nu byta foder (igen, hon matvägrar och kliar sig mycket vilket jag tror är från fodret) från Eukanuba Puppy något, till taste of the wild, om det passar. Jag har ju min labbe på 1 år och jag har spånat runt och sökt och sett att några skriver att hundarna lätt blir feta? Och jag vill helst inte ha så mycket spannmål osv. Så jag undrar om ni tror att det skulle passa en labbetik på ett år eller om det finns något annat som kanske är bättre (torrfoder som finns i affär)
Jag håller på att lära mig om foder och sånt så jag frågar er om tips :).
Måste du ha torrfoder? Färskfoder är annars ett bra alternativ, eller så kan man köra hälften torrfoder och hälften färskfoder.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vi kör Taste of Wild med Lax till Alice och det blev en stor skillnad på henne. Pigg, glad och med mycket energi så som hon var innan. Men vi kommer testa Pro Plan istället med Lax då det är något i Eukanuba som ändå inte fungerar varken för Alice och för Kaila som vi testade valpfodret på.
#1 Nej, jag kan inte ha färskfoder, jag har plats för det nu, men jag flyttar till internat i höst och kommer då inte ha plats :).
#2 Jag vet att det finns i två affärer här (E-tuna), men annars kan man väl beställa på internet? Jag var och kikade i nästan alla djuraffärer igår som säljer foder, men det var helt tomt, så hoppas det finns idag :).
#3 Så du har haft Eukanuba men har Taste of the wild nu?
Största problemet är väl att hon matvägrar, tänkte att hon kanske är löpig men hon löpte för någon månad sen. Hon åt på kvällen igår men inte i morse, och det tar ett tag innan hon äter, hon går fram och luktar direkt när jag sagt varsågod men går iväg igen. Så testade nu att ge henne först Eukanuba, och det rörde hon inte, men så slängde jag på något annat foder vi hade (RC tror jag) Då slukade hon det direkt, så tror det är kanske smaken eller något.
Och RC hade jag innan Eukanuba men då kliade hon sig också mycket, vilket slutade när vi bytte foder, men nu har kommit tillbaka igen.
Kan hon vara allergisk mot något? (jag håller på att lära mig, så frågar mycket (-: )
#4 Japp finns att köpa på internet, jag köpte senast ifrån http://animail.se så får man fodret hem till dörren :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns

Alice hade först Eukanuba - gigant puppy (fungerade jättebra) vid 1 1/2 år bytte vi till Eukanuba Adult gigant ( blev slö, dålig i magen, fick inte i sig allt hon behövde och blev väldigt dåligt allmänt) Bytte till Taste of Wild, blev bättre och nu har hon gått på det sen i höstas. Kaila gick på Pro Plan när vi fick henne, bytte till Eukanuba gigant puppy (blev dålig, bajsar extremt mycket och ofta, svullen) någonting är det som gör hundarna dåliga men vet inte riktigt vad. Tror det är veten med tanke på att det är ris istället för vete i båda fodrena som dom går på nu.
#5 Ska kika där, tack :).
#6 Då får jag testa att byta, kanske blir bättre för min hund med då
Taste of the Wild är ett foder som gjort väldigt mycket bra för min hund, hon åt Royal Canin innan och bajsade många gånger om dagen(ofta med dålig konsistens), ögonen var rinniga och andedräkten var sjukt äcklig. Dessutom minskade jag på fodergivan när jag bytte till TOTW, innan åt hon 4dl om dagen och nu äter hon 2dl, men hon är fortfarande fin i hull! Jag beställer mitt foder från Animail, skitbra att få det direkt till dörren!
/Lova
Ny blogg!

#7 Gör det, för oss blev det en jättestor skillnad :-)
Vi byte från Ekanuba Puppy till Taste Of the Wild och som alla andra säger så har allt bara blivit positivt! Wille hade en del problem med magen, vikt och aptit innan men allt går verkligen super nu sedan vi byte till TOtW (:
// Hannah
vi har fått provpåsar av Taste of the wild och använt det som godis, Alfons har vart gaalen i det :)
Här finns fodret också; http://www.zooplus.se/shop/hund/hundmat_torrfoder/taste_of_the_wild
Kör Taste of wild till mina två staffar och är jättenöjd med det! Här finns det i butik, men beställer ändå via zooplus.dk och sparar runt 200kr/säck.