Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1181 ggr
LillPom
0

Dubbel uppsättning tänder..

Inez har tappat alla sina mjöltänder förutom de längst fram.. så de är dubbla rader :( Jag har känt lite på några och några är lite små lösa.. men ska in och handla imorgon mer BEN! Så jag funderar på bra BEN som verkligen kan gnaga på! 

Kan man få tag i mycket ben på tex City gross ??

sarae
1

Kampa med henne! Finns inget bättre för att få loss envisa mjölkisar - handukar, filtsnuttar, pälsstycken - ja vad än hon tycker om att dra i. Sen är det bara att kampa loss tillsammans (du skadar henne inte - däremot hjälper du henne att "vicka" på mjölkisarna som måste bort.) Sen skadar inte ben eller att du själv vickar på dem heller.

LillPom
0

Jag gör de också men tänkte köpa in lite mer ben :) Vill verkligen att de ska åka ut av sig själva XD De är bäst!! Men hon typ rycker om jag försker vikka så himla smått :S Men de är kanske bäst iaf ?

sarae
0

#2 Att kampa är ju roligare för hunden, och lite mer effektivt än att vicka eller tugga ben - men eftersom man ju hemskt gärna vill att tänderna ramlar ut av sig själv så är det ju inget fel i att använda alla tricks som finns ;) Vad gäller ben så spelar det inte så stor roll vad hon tuggar på, men mindre ben borde vara bättre för att hjälpa tänderna att lossna - om du vill ge köttben så finns det ju revben av olika slag på Citygross bland annat. Annars kan kycklinghals te.x vara bra för en hund i Inez storlek.

LillPom
0

Tack ! :) Ja de är lösa också så de känns som de är inte alls mycket som behövs innan de kanske lossnar!!

russin
0

Fast man ska vara lite försiktig med kampande vid lösa tänder - det kan göra jäkligt ont på liten valp om det vill sig illa. Så kampa försiktigt.

Jag tycker riktiga köttben är bättre, för då kan valpen sluta direkt själv om det gör ont och inte riskera att en halvlös tand rycks loss🙂

City Gross är en guldgruva för hundägare. Grisknorrar, märgben, revben osv