Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 989 ggr
[typellisch]
0

Tips om hundträffar?

Som jag tjatat om är Molly rädd för andra hundar innan hon får nosa på dom och lära känna dom. Hon flyr fältet helt enkelt. Har aldrig varit aggressiv eller försökt attackerat någon, utan hon flyr och om hunden följer efter skriker hon för sitt liv.

Nu är det så att jag startat en grupp på Facebook om gemensamma hundpromenader och/eller lek och bus i rastgården vilket är roligt då det är många som är intresserade!

Jag vet själv att jag kan hantera situationen bra, jag behöver bara placera mig längst bak så vi är ostörda så Molly kan checka läget ifred. Eller så brukar det funka att ha henne i famnen så hon får hälsa på så sätt.

Men, har någon ett bra tips hur jag ska göra? Vill ju såklart hänga med på hundpromenader och ha Molly lös med andra i rastgården så småningom. Så har någon nåt bra tips som kan hjälpa oss på traven?
Jag vet att promenader innan är perfekt, då dom hinner nosa på varandra och lära känna varandra lite.
Vet även att detta kan vara en bra möjlighet för oss att träna bort Mollys rädsla.
Finns även andra promenader en kväll i veckan som en hundklubb har som jag är välkommen på, då placerar jag mig längst bak helt enkelt.