Färskfoder inhandlat!
Jisses.. nu har jag inhandlat färskfoder. Fick bli burgare, rätt simpelt då dom redan är uppdelade i portioner. Fick betala 25kr för 500g men det kvittar.
Fick bli nr 25, hundemat med lax. Köpte för 35 dagar.. så nu har jag för en månads bruk. Hon i affären sa att det är stor skillnad på mat och tugg-godis när det gäller vom, hopps hon har rätt!
Köpte på mig massa råa ben också, 1,4kg!
Inhandlade även en antiglupsk matskål då Molly sväljer allt utan att tugga. Måste ta undan maten så hon hinner svälja och man ser hur hon tvingar ner allt och får ont (halsen tjocknar och hon skakar). Kunde få den billigare via nätet men behövde en omgående, orkar inte se Molly må så dåligt en dag till.
Imorgon ska jag börja.. tror jag kommer köra på en liten övergång i någon vecka åtminstone.
Jag är nervös, haha. Alltid nervös med nya saker..
Nå väl, tack att ni alla fick mig att börja med färskfoder 😎
färskfoder är grymt! Så tror inte du har något att oroa dig för :) Och din vov lär bli glad :D
Färskfoder behöver inte tuggas då det redan är färdigmalt - men du kan alltid trycka ut det i botten på matskålen, så får hon jobba lite mer för att få upp det🙂
#1 Jag håller tummarna att min vovve tycker om det lika mycket, eftersom alla lovordar denna mat ;)
#2 När jag blötte upp maten för Molly som liten plutt så glupska hon i sig allt :( Så det kvittar.. hur det än är så vräker hon i sig så halsen tjocknar och hon sitter och skakar. Så kände att en antiglupsk-matskål fick inhandlas och sen som du säger; trycka ner det i botten så magen får arbeta i lugn och ro liksom.