Hunddata
Jag har missat detta om hunddata totalt, haha. Visste att Molly gick igenom besiktningen utan anmärkningar.
Men var nyfiken och kollade på Mollys far och hans föräldrar. Utan anmärkningar i patella och på ögon! Perfekt. Att något sånt kan göra en glad 😛
Väldigt fin far har hon, goda resultat i utställningar och har några avkommor :)
Listade även ut att Molly och hennes syskon har namn på stamtavlan från låtar av Bruce Springsteen, haha! Och tidigare avkommor från Mollys far har Abbas låtar som stamtavlenamn, haha.
Häftigt det där!
Jag upptäckte också hunddata idag :)
Vart kommer din nakenfis ifrån?
// Sofia
#1 Så häftigt att se bakåt i leden :)
Privat uppfödare :) Hehe
Ja det är det verkligen! :)
// Sofia
#3 Och det känns skönt med friska hundar bakåt i leden :)
#4 Ja det är ju det allra viktigaste! :)
// Sofia
Vad kul att rota runt i hunddata om sin hund! :D Kul att du hittade positiva nyheter också. Själv skulle jag förmodligen börja gråta om min hund fanns med där så det är nog tur hon inte gör det. 🤫
Sitter och kikar på valpar då och då och det är himla praktiskt att kunna söka på föräldrarna och kunna bilda sig en uppfattning om hur det ser ut bakåt i leden på en gång. :) Kan bespara en mycket tid och besvär.
#5 🙂
#6 Jag har ju gått runt och oroat mig, just för att jag är nojjig och tror det värsta fast jag inte behöver oroa mig då det inte finns nåt att oroa sig för haha, så det var en lättnad..
Ja, nåt att tänka på i framtiden :) Att kolla upp föräldrarna bakåt i leden, det är så simpelt och nödvändigt faktiskt!
Om ni gillar hunddata så rekommenderar jag även avelsdata på SKK. Där behöver man dock skapa ett inlogg men är också en gratistjänst.
Där kan man göra "provparningar" i teorin om man är intresserad av avel (se på pappret hur kombon skulle bli), man kan även få en översikt på föräldradjurs alla avkommor och vad dessa har för sjukdomshistoria, mentalstatus, utställningsmeriter etc etc.
#9 Tack tack :)
Inga problem! Måste dela med sig av allt det roliga!
#11 Ja :) Det är bra att ha i kunskapsförrådet :D