Roligast med hund ?
Hej. Jag undrar vad ni tycker är roligast med att ha hund. Är det när ni kommer hem och nån är hemma ? att ha någon att ''prata'' med ? Att träna ? Eller kanske är det att bara mysa ?
Själv tycker jag träningen är så himla rolig. Älskar då hundarna gör rätt och lyder bra 😃 Men då dom gör fel är minst lika roligt för utan fel så lär man sig ju aldrig rätt 😉
Det är nog som med en fruktsallad - det är en förbaskat god blandning av allt, även om det kanske finns nåt som sticker ut och är lite bättre än övrigt 👍
Det sociala. Man träffar ju så otroligt mycket nytt folk och alla är ju inte skitstövlar ;)
Sen kan jag bli så otroligt lycklig när mina hundar bara får vara riktiga grisar och springa runt o ha damp upp o ner i havet,rulla sig i gräst, och bara fara runt.
O så som #1 skriver de är liksom en mix :)
Jag gillar allt: träningen, promenaderna, att ha nån att alltid vara med - även om det ''bara'' är en hund. Att man blivit mer aktiv som hundägare osv.
Komma ut på promenader, någon som alltid finns där för en som aldrig sviker, och massa annat 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nästan allt! Kärleken du får varje dag, du kan ha haft en dålig dag men ändå kommer du alltid hem och möts av viftande svansar. Mina hundar är jakthundar och älskar att se deras lycka då de får jaga och arbeta fullt ut i skogen, den är obeskrivlig. Även lydnadsträningen, när man ser alla framsteg och jag blir så lycklig och stolt över mina små killar. Det är så mycket som är roligt med hund, nu kan jag inte föreställa mig ett liv utan dessa underbara djur.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Ni kommer ju på massor. Blir helt kär i allt ni beskriver 😍
Det är väldigt blandat, jag gillar både träningen, promenaderna och att bara ha en underbar lurvig vän som alltid finns där för en när man är ledsen, sjuk eller annat så finns alltid hunden där för att trösta en.
Vet inte hur livet skulle se ut utan hundarna, de betyder så mycket även om de också har sina dåliga dagar ibland och kanske inte vill lyssna på matte eller husse. Min gammel hund som jag har haft i 8 år, hon har både smitit från gården, bråkat med andra hundar, skällt som ett tok, ätit bajs, dödat några hamstrar,MEN hon är lika älskad ändå, vem bryr sig om man kanske har en "byracka" till hund ibland, i slutändan så spelar det ingen roll, man älskar sin hund lika mycket ändå och hunden ger så mycket tillbaka och det är det jag älskar med hundar, det är så sant som de säger: Hunden är människans bästa vän, för ärligt talat det är så sant!
Blev nästan en hel bok, nej men det är så jag känner och tycker :)
Det roligaste är att se de riktigt glada, då känner jag mig som en bra matte. Sen är det väldigt roligt när det "klickar" i träningen, att de är uppmärksamma och det blir rätt. På tredje plats kommer att de har gjort mitt liv mer aktivt, både att jag kommer ut och rör på och träffar nya människor på kurser mm. Fast det är mer allmän glädje, inte tok-lycka i just den stunden.
Det mesta, promenaderna, man träffar nytt folk, sällskapet, träningen, allt man får lära sig osv. Den enda nackdelen jag kan komma på är att man måste ut även om det är väldigt kallt och när det är ösregn och storm.
Den där stunden då nåt man tränat hårt på och kanske även mått dåligt över plötsligt fungerar. (Dåliga hundmöten, ensam hemma osv)
De stunder då man tittar på sin hund och hjärtat översvämmas av kärlek.
De stunder man brister ut i sånt där skratt som bara ens hund kan framkalla.
De stunder man är ledsen och hunden bara vet och kommer för att trösta.
De stunder man får beröm av andra över vilken duktig hund man har och andra stunder man översvämmas av stolthet över att just DEN hunden blev ens egen. Just den hunden av alla andra hundar i världen.
Blicken de ger dig då de gör något de älskar.
De kärleksfulla stunderna då man spontant får en puss på handen eller kinden.
Bandet man får med sin hund som känns som att ingen kommer någonsin förstå en som ens hund gör.
Hundar är livet. ❤️
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
När hon är som gladast! Jag älskar när hon är så glad så man bara vill skratta! Ett annat tillfälle är när man upptäcker nya ställen i skogen eller är på "äventyr" i skogen, med vovven såklart!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
😃❤️
Att någon blir överlycklig när JAG kommer hem, verkligen överlycklig, gnäller och gråter och vet inte vart han ska ta vägen.
De roliga stunderna på gräsmattan när han springer runt i cirklar och har det askul och vill bli jagad
När han morrar och gnyr och har det bra och rullar sig i snön (han älskar snö)
När man har så kul med honom, hoppa agility och han klarar det, göra många tricks, KLARA ett tricks efter lång övning eller bara när han blir så glad över att få mat.
Han finns alltid där och verkar förstå när man är ledsen
Han är så snäll och tillgiven, stannar om man släpper kopplet på promenaden för han tror att man tappat kopplet och han vill alltid vara i kopplet så han inte tappar bort mig
Den härliga och lugnande snarkningen på kvällen ♥
Måste nog vara kärleken man får av sin bästa vän! Hur han/hon förbättrar sig med åren och alla minnen som skapas! Händer ju ibland att hunden gör något som är så roligt att man skrattar. Och ett gott skratt förlänger livet inte sant? Utan hund vet jag inte ens om jag hade börjat leva.
Det roligaste med hund är alla små saker i vardagen. Att han är glad när man kommer hem, när han kommer och vill busa, när han halvligger över datorn så man knappt kan skriva och när man myser i sängen på mornarna.
Sedan är det jättekul att träna agility också! 😃
Framför allt träningen ändå, men det är som #1 sa en salig blandning allting som gör hundäganted så underbart! :)
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
att ha en bästa vän❤️
Ni kommer ju på massor som inte ens kom in i min hjärna då.
Nu har jag en hel lista med allt som är roligt här hemma 😃
Det är så mycket, som är sååå roligt, att det inte går att räkna upp allt!
Antingen är man hundmänniska eller inte och då är allt roligt.
Springa fritt på våra marker, glädjen i deras ögon, små, större snusande typer i sängen, alltid glada att se oss, vare sig vi varit ute 1 minut eller 1 timme. Känner själva att de är duktiga när de vunnit på utställningar, klarar räddningshundsprov, valparna , som jagar varandra på tomten - Alla tassar i luften.
Definitivt inte roligt alls när de blir sjuka, men det drabbar oss människor också. Då är de de trognaste vänner man kan ha.
Boris
#19 Fin bild med massor med söta hundar. Du kom ju också på massor 😍😃