Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1619 ggr
allevo
0

Hundskor, hur vänja vid?

Köpte 2 par hundskor med gummisula. 

Vovven ska med till jobbet denna vecka och skor är ett måste då det kan ligga metallspånor på golvet som matte inte alltid ser varenda en.

Nu har jag testat och sätta på dem, han går lite roligt. Ibland tycker han dem verkligen är ivägen och lägger sig ner och börja slicka och/eller bara promenerar på.

Är det tecken på att dem skaver eller bara att han är ovan?

Ser inga skavsår och dem sitter på bra + rätt storlek.

Är utav denna sort:

http://djurmaxi.se/hundskor-walkeractive-p-6548.html?cPath=1_34_533

Loveradio
0

Han är nog bara ovan. Min hund gick också roligt första gången/gångerna. Men det släppte efter en stund och sen brydde han sig inte om dom. Kan också tänka mig att just såna mer robusta skor kan ta längre tid att vänja sig vid än fleeceskor.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

allevo
0

Jo det är ju sant att det säkert kommer ta längre tid.

Har bara haft på dem under de kortare promenaderna idag, så får väl öka tiden successivt eller? Dock så sitter ena skon bra på plats men den andra halkar ner rätt mycket. 

Ser ut som två högerskor med då spännena sitter åt samma håll. Får kolla upp så det inte stämmer!

Eskimonica
0

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=13711&prodid=11239&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D13711

Jag köpte dessa till min tik då hon hade sår på framtassarna, hon gömmer sej förövrigt under soffan då hon ska ha en reflexväst på sej och "faller död ner" då jag sätter på henne ett täcke. Hon gick lite långsamt först men efter bara nån promenad så sprang hon vanligt med dem, jag tror iofs att hon tyckte de va skönt att det inte gjorde ont då hon gick. Så mitt förslag är att ta på dom o låta dom vara på, de vänjer sej snabbt! 🙂

www.myrvangs.se

Lathundarna
0

Jag har bara satt på och sen gått en sväng. Har inte tagit många metrar innan de glömt vad de har på sig - särskilt inte om granntikarna löper ;)