Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2036 ggr
Chese
0

"stönande" hund

Just  nu ligger min hund och "stönar" som om hon vill något. Hon har precis fått komma ut på gräsmattan då hon ska vara i vila en månad till, druckit nyss och fått mat. Vet inte vad hon vill? Vad ska ja göra?

[Forest]
0

Hur pass mycket får hon röra sig? tänkte har du en akterveringsboll så stoppa in lite gottis i den o låt henne ha lite o göra. Annars en härlig masage med lite mys 😉
Svårt o gissa vad dom vill, har själv en pipplig tik just nu pga löp 😮

Chese
0

Hon har nyss brytit benet så hon måste va så stilla som möjligt. jag får aktivera henne i morgon då. Borde va att hon vill göra något eftersom allt annat som är livsviktigt som hon fått och ändå inte nöjd. just nu ligger och och gnagger på ett råhuds ben :)

Chese
0

Heller nyss och nyss.. a förra månaden gjorde hon det.

Men ska vara i vila till slutet av nästa månad. men fick gå promenad på 20 min iaf :) så får göra de imorgon

sarae
0

Det finns ju andra sätt att sysselsätta en hund än promenader - mental aktivering är faktiskt minst lika viktigt - speciellt på en hund som inte får röra sig som vanligt. Träna små trix elle r kontaktövningar som inte kräver rörelse från hunden. Träna på att greppa och sen lägga en boll i en kopp, plocka upp mynt från golvet och lägga i en burk, nosduttar, "skäms", korsa tassarna på kommando, luktsdiskriminering, föremålsdiskriminiering… endast fantasin sätter gränser  - och gör den det så finns det mängder av bra tips på te.x you tube. 

Troligtvis är det därför hon ligger och gnyr - hon är uttråkad. Tänk dig själv veckor där det enda du får göra är att gå på toa samt äta och dricka.. inga böcker, ingen tv, ingen telefon, inga vänner på besök…. jag hade i alla fall blivit knäpp :D

[Forest]
0

2 oj itne roligt med benbrott :-/ Hoppas det läker fint så hon repar sig :) Ge henne något köttben med du det underhåller dom oxå :) Antar att trix inte är det lättaste när hunden har brutit ett ben eller kanske inte heller lättare spår. Slänga ut lite gottis i gräsmattan o låta henne äta sitta ute om du kan för att låta henne vara ute o spana lite, jag brukar sitta ute så fort det är väder för det. Hundarna har liggunderlag om de med vill ligga på varmare underlag :)

Chese
0

De har läkt en så länge som de ska :) och hon går på de som hon ska. förut haltade hon lite men de är nog för att hon inte va va att gå på de och sådär

LostMySelf
0

Min hund stönar och söker uppmärksamhet ibland också, men om vi varit ute en bra stund och precis kommit in så får han alltid acceptera att jag vill ta det lugnt en stund.

[Forest]
0

6 är det så pass bra hade jag lagt ut lite spår i trädgården :) låta hunden spåra lite tröttar ut dom, kör lite enklare trix o ge hunden en del o fundera på med :)

Chese
0

Jag har tränat lite på att hon ska gå baklänges runt mig. men hon kommer bara bakom där hon ska svänga in till mig igen. får träna mer i morgon.