Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 4329 ggr
Wezza
0

Blöt/färskfoder för extremt känslig mage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet något bra blöt/färskfoder för hundar med väldigt känslig mage? Som helst finns i vanlig mataffär eller Arken Zoo. Skulle främst vilja ha tips från er som har hundar med känslig mage och vad som funkar för er, men tips från allihopa skulle jag bli väldigt glad över :)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Pennybus
0

VoH är ett bra foder som jag hört att flera hundar med känslig mage klarar av, dock får man kolla upp om det finns i ens närhet, det gör man på deras hemsida > återförsäljare.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

russin
0

Jag tycker dom allra flesta färskfoder är bra för känsliga magar, men själv föredrar jag Vom och Hundemat. Hade jag en stor hund skulle jag nog kanske välja något annat alternativ, för VoH är ganska dyrt🙂

Blötfoder (konserv) skulle jag däremot inte välja alls.

[typellisch]
0

Acana Lamm och Äpple är framtaget för känsliga magar.. jag har det pga att det knappt innehåller spannmål, havre är det enda. Mollys hud har blivit bättre och bättre mage har hon också fått tycker jag :). Nakenhundarna kan ju vara lite känsliga i magen.

Gibzon
0

Vi hade enorma problem när min mops var yngre, sket som satan av royal canin valpfoder… och det var hemsk avföring..Sen började han äta royal canins veterinärfoder för känslig mage och det har han fungerat toppen på!

Dock ville jag inte att han skulle stå på vet foder hela livet. Då blev det Nordic färskfoder, special + som rekommenderas för känslig mage.

Och oj om han är bra i magen! Och OJ så han älskar sin mat! :p

Rekommenderar Nordic, är det ända jag provat. Tror säkert att han skulle fungera minst lika bra på annat färskfoder också! :)

[Forest]
0

Har gett nordic bas till mina men pga magkatarr så gick vi över till Voh kyckling (nr33) o där ser jag stoooooor skillnad på känslig magkatarren är som bortblåst :)