Du menar som denna ! :D
Helt underbar kan inte alla se ut så!! Med ögonen!

#1 Väldigt fin! Och då är jag inget fan av denna ras..
Skynda långsamt så går det fortare.
Kolla med Chihuahuacirkeln:
http://www.chihuahuacirkeln.nu/
Finns många fina Chihuahuas!
Tuffa, inte skälliga, tror som vanligt att de är jättestora & vackra!
I rasstandarden står att ögonen EJ ska vara utåtstående (däremot stora och utrycksfulla), så det borde vara ganska enkelt att hitta om man tittar på rätt ställe.
Titta på chihuahuacirkeln.nu och fråga gärna/kolla runt i facebookgruppen Chihuahua chatten (en sida för seriös avel). Köp av en kennel med friska/trevliga hundar.
Lycka till! :)
Tack för alla svaren, tänkte bara kommentera ditt inlägg #4, jag har inte läst ras standarden dock så har alla bilder jag kollat på med chihuahuas varit hundar med stora uppåtstående ögon (och jag har sökt en hel del)
Chihuahuan på videon skull jag kunna tänka mig att ha! Helt underbar och ögonen är som de borde se ut! :D
#5 Länk till raskompendium: http://www.chihuahuacirkeln.nu/pdfer/raskompendium.pdf
Finns tyvärr många oseriösa som avlar på extrema saker som stora ögon, för små individer och dåligt psyke. Utåtstående ögon och stor skalle i förhållande till kroppen kan vara tecken på vattenskalle t.ex.. utåtstående ögon kan göra de mer känsliga i vardagen och ögonen kan bli rinniga vilket inte heller är önskvärt.
Vavvan i videon är jättesöt (och duktig!!), men påminner aningen om pomme i vissa drag :)
Här är min tik, lite större ögon, men hon har inte haft några ögonproblem :)
Finns ett par Chihuahua säljes/köpes grupper på facebook, såg flera fina valpar där.
#5 Om du inte läst rasstandarden hur kan du då veta hur ögonen skall se ut?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#8 :Vissa saker kan man oftast bedöma med egna ögon och efter egen bedömning och smak.🙂
Boris
#8 Jag har som sagt inte läst ras standarden och har inte sagt att jag vet. Jag sade bara att jag ville se bilder på chihuahuas med ögon som inte står ut vilket är de enda chihuahuas jag sett.
Bara så att ni vet, anledningen till att jag frågade var inte för att jag söker en kommande valp. Jag ville bara se hur chihuahuas med "normala" ögon ser ut :)
#10 I mitt svar #6 skrev jag lite om ögonproblem och la ut en bild på min tik. Vad är normalt? Rätt många småhundar som ska ha stora uttrycksfulla ögon, men inte utåtstående. Kan du inte lägga ut en länk till bild på en vavva som du anser har "onormala ögon"? :) *nyfiken*
#11 jag menar "normala" altså som de flesta raser har… att de liksom inte är ute något utan sitter… haha normalt jag vet inte hur jag skall förklara