Ny här ! :)
Hej. Jag är en tjej som har en liten shetland sheepdog med namnet Ida. Jag fick henne från en kennel för cirka en vecka sedan. Kenneln har stängt men den hette Camicats kennel förr. Den som driver kenneln har själv kvar 3 hundar efter att min mamma köpte hem henne till mig. Jag heter Lina och bor i Finland och jag har 3 djur som bor hemma hos mig, 2 gerbiler och min lilla ägodel Ida :)
Jag bryr mig inte så mycket i utställningar så hon har några små ''skönhetsfel'' men jag är inte direkt en som bryr sig. Bara hunden är snäll och passar till min livsstil fungerar det för mig. Hon är även utan det där riktiga pappret men hon har ett annat papper (som jag inte kommer på namnet på) men det är ett papper som endast 1 kull kan få. Det är inte det riktiga valppappret men det fungerar exakt lika bra. Jag får åka på tävlingar med henne och massa annat roligt :)
Jag tar mer än gärna emot råd och tips från er som vet lite mera än vad jag vet :)
Välkommen! :)
Själv är jag också från Finland!
Hon är 1 ½ år och är lärd för det mesta. Men gå fint har aldrig blivit av för ägaren att lära då hon själv har problem med fötterna och benen. Men jag vill inte ha dåliga kommentarer nu för att jag köper en lite ''äldre'' hund heller.
#1 Tack :)
Vad roligt :D
#2. Varför skulle någon kommentera på att du köper en äldre hund? 🤔 Det är det många som gör, och din hund var inte särskilt gammal heller.
Har du någon bild? Jag ska köpa en sheltie till sommaren och älskar att gotta ner mig i andras bilder under tiden jag väntar 🙂 Välkommen till forumet.
#4 Nej, menade inte så men när jag köpte kommer genast några släktingar och lägger sig i varför jag ska köpa en så ''gammal'' hund..
Nej, tyvär inga bilder just nu men på lördag ska jag hämta min kamera som jag glömt hos min mormor. Så då kan jag lägga upp :)
#5. Jaha, ja de kanske trodde att man "alltid" köpte valp. Men så är ju inte fallet ;) Vad kul att du trivs med din lilla vovve. Och ja lägg gärna upp bild när du kan/vill 👋
#6 Det ska jag :)
Yes! Är också från Finland. :D
#8 :)
Är det du som hade sköthunden? har du fått den nu? 🙂
Välkommen!
~mikkan
#10 Nej, hörde att en annan flicka hade den men hon slutade gå dit :/.
Tack :D
Välkommen hit på hundar! 🙂
Men är det inte den där sköthunden du har hemma nu?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#12 Ja, det var en flicka som skötte om den men ägaren ville inte ha så ''många'' hundar då hon hade så problem med benen,fötterna. Och flickan som hade sköthunden slutade som sagt gå dit. Så ja det är en sköthund jag har hemma hos mig, men som är min nu. :)
Hoppas du förstod :)