Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2199 ggr
LillPom
0

SPÖKÅLDERN!! huhu Lång

Inez är i spökåldern och de är rent sagt ibland för jävligt XD

Hon är lugn och sen bara PANG! Sätter de igång… har hon en leksak på golvet så ska de skällas på …. en toarulle den måste skällas på… ja allt som hon kan hitta ska hon skälla på i stort sätt… hon kan skälla i mitt i tomma intet :S 

Jag har filmat henne några gånger när jag har lämnat henne för att konstatera problemet och de med högs sanorlighet spökåldern.. hon gör samma saker som om jag vorre där ..

Så de tyder ju inte på någon problem med separation. MEN jag har inget emot detta riktigt de är som de är just nu… vet hur de var med Nappe samma sak..

Skillnaden är att Nappe bodde hemma hos mamma i en villa ganska bas skall.

Inez lägenhetshus med inte dubbeldörrar och dålig isolerade väggar, plus hennes höga tonade skall som åker verkligen genom väggar…

Jag måste på nått sätt milda detta just pga folk som gått och frågat.. de förstår var jag går igenom men de vill att jag måste försöka med mer en de jag gör idag, som korrigerar pratar lugnt för att lugna ner henne osv.

Funkar bra men när jag inte är där vad ska jag göra då??? Där kommer liksom problemet… Hundvakt?? Nja… inte direkt någon möjlighet som de ser ut just nu… :(

Fick höra om Adaptil ? Om de kan vara nått för att lugna ner henne som jag gör fast när jag inte är där?? Andra tips är välkomna! Kan påpeka att jag tränar hela tiden med henne i detta men de går in och ut samma gång.. Så nej quicfix NONO!

[typellisch]
0

Då måste Molly också ha spökåldern, fast jag inte tänkt på det.. hon kan sitta och gruffa och skälla på ingenting.. sitter i soffan och härjar. Bara för det börjar hon nu, haha 👍 Där lärde jag mig nåt nytt antagligen, hehe.

Äh, spökåldern kan man väl inte göra nåt åt? Det går ju över av sig självt eller?

LillPom
0

Ja de är ju liksom nått som händer men alla i mitt hyreshus håller inte med :P De tycker att de måste finnas nått… så måste skaffa nått för att typ visa att jag lyssnade

[typellisch]
0

#2 Suck 😕 Folk borde läsa på lite, eller lyssna på dig som kan din hund.

russin
0

Inga leksaker när hon är själv - ge hellre ett märgben med fyllning så hon har möjlighet att gnaga istället. Mat = lugnande🙂

teezan
1

förstår inte hur mycket det kan låta ;) oftast gör man ju saker om dagarna. 

finns en hund som skäller konstant, eller i alla fall otroligt mycket, i någon lägenhet här, vet dock inte vilken. men det är ingenting jag stör mig på då jag städar, diskar, lyssnar på musik och kollar på tv. bryr mig inte så mycket. 

samma sak när folk har fest och så vidare, tycker man ska få leva lite. bor man i lägenhet får man nästan räkna med att grannar kan störa i viss mån, det är ju inte ditt fel att lägenheten har tunna väggar ;)

nä, men tycker dina grannar kan ha lite tålamod, det går ju säkert över när du fått jobba på problemet :)

eller är det för att de tycker att hennes skall stör? annars kanske de mest oroar sig och undrar om hon mår bra eller nåt och då kan du ju försäkra dig om att det gör hon ;)

LillPom
0

Problemet att hon skäller på mer än bara leksaker XD väggen… golvet.. soffan henne ben XD Så leksakerna är bara de jag nämde.

Kan ju säga att i detta hus så är de lite speciella människor XD 

Nja de stör sig på skallet :P De tycker de är så himla högt, de vet om hur hon mår i övrigt så de klagar inte på nått annat.

teezan
0

#7 ja, det är ju olika vad folk anser är störande, som med allt annat. hade en sån kärring (rent ut sagt) där vi bodde innan, som klagade på precis ALLT. hon passade inte så bra i hyreshus.. hon borde skaffat ett eget hus ;)

är ju tråkigt med klagande grannar :/ speciellt när de i ditt fall vet om vad problemet är OCH att du jobbar på det. det löser sig ju inte över en natt :P

teezan
0

haha, ja jag sitter och skriver lite till mig själv ;) menade förstås till #6!

LillPom
0

Ja de är så himla jobbigt… de fattar ju inte att jag jobbar på det XD De var en som gav mig råd på ensamträning…. hon trodde jag var borta när Inez skällde XD….. hon blev lite chockad när jag sa… hon var tränad och att jag är hemma den mesta tiden XD Hon trodde Inez var ensam 5 timmar om dagen typ pga hennes skällande.

teezan
0

#9 nä, förstår det… men det funkar att lugna henne när du är där? eller skäller hon konstant? :) slutar hon skälla om du typ säger hennes namn, så hon fokuserar på dig eller är det svårt att bryta? 

förstår att det känns svårt att veta hur du ska göra med att hon skäller när hon är ensam. jag har samma fundering själv hur man kan motverka det… är ju väldigt svårt att styra. 

som #4 skriver är det ju lugnande med mat men det vågar man kanske inte lämna hunden själv med, alltså ben av olika slag. i alla fall inte såna de kan sätta i halsen. kanske finns bra alternativ som är mindre riskfyllda? 

kan det vara så att hon inte är tillräckligt trött när du lämnar henne eller skäller hon ändå? kanske funkar med mer hjärngympa innan du går. eller det kanske du redan testat :) 

skall kan ju vara på grund av stress så tänk på om du kanske aktiverar henne med mycket stressande lekar etc, och kanske försöker skära ner på detta? annars är ju pomeranian en ganska skällig ras, så kan ju bero på det också. och som du säger: spöken ;)

LillPom
0

Om man säger såhär jag har testat massor med olika alternativ med saker innan jag går osv.

Jag gör aktivering osv sen så väntar jag alltid 1 timme innan jag ska gå så hon kommer ner i varv osv m.m

Men hon liksom är orolig hela tiden nu för tiden… hon somnar inte om jag inte typ säger till henne och kliar henne lite. 

Jag har ju hållt aktiveringlekar med stress till minimun just pga att de har lätt till skall osv.. så de händer så sällan :S 

Slutar jag mitt i eller går då är de kört … då är hon i gång igen.

Ja de funkar att lugna henne när jag är här :) Pratar lugnt med henne så tillslut lugnar hon ner sig.

De är svårt att bryta… kan säga hennes namn flera gånger om men de är stopp XD 

Hon har ju fått många vuxna pom vakt sinnen nu så de är ju spökigt sen tror jag hon har löp på g snart också -.- så de är allt på en gång!!

teezan
0

#11 ja, det är nog bara en jobbig period som går över helt enkelt. är svårt att träna vovvar på väg in i könsmognaden och de glömmer bort och stänger av! haha, härliga tider ;) 

du får säkert bukt med detta så småningom. mitt enda råd är nog… att ha tålamod. jag vet, det är inte så mycket till tröst eller hjälp nu när du är mitt i det men du kommer lyckas och det kommer bli bättre, även om det tar lite tid :)