Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 8051 ggr
Barbamamman
0

Coton, Havanais eller Malteser

Hej.

Jag vill köpa en Coton de tuléar, Bichon Havanais eller en Malteser. Jag kan inte bestämma mig. Vad är det för skillnader mellan dessa 3 raser förutom att Maltesern är mindre? Någon som vet? När jag läser om dem så är de väldigt lika till sätt och temperament. Hur är det med hälsan mellan dessa 3? Är de lika friska, lever lika länge, osv. Prisklassen tror jag är ca 12 000 kr på alla raserna. Vilken kräver mest pälsvård? Jag tänker nog klippa ner pälsen om det blir alldeles för mycket jobb med den, eller om vovven inte gillar att bli kammad dagligen. Jag tänker ta god tid på mig att bestämma mig. Jag planerar valpen till nästa sommar. Jag vill ha en hund som inte fäller, den ska vara liten och behändig, men stark nog att orka gå långpromenader, den ska vara en frisk ras utan några ras-specifika sjukdomar, snäll, ingen enmanshund, leva länge och vara bedårande söt även som vuxen. Jag behöver hjälp med att välja.

Kramar Barbamamman

Ascot
0

Jag har en 6 månaders havanais. En helt underbar o snäll hundras. Från en undersökning av Agria

Lever längst:
1 Bichon Havanais

**Kräver minst veterinärvård för sjukdomar/skador:
**3 Bichon Havanais

Jag borstar honom varannan dag. Han tycker det är skönt så det går lätt. Dessutom finns de i så många olika färgkombinationer. Min är 3-färgad. Lycka till med valet.

maggan
0

#1 Har du bild på hunden?

Ascot
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja men inga bra. Han är inte still tillräckligt länge. Här är han 12 veckor.

Ascot
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett nytaget foto.

maggan
0

Åh hjälp vad söt!

Barbamamman
0

Han är verkligen jättesöt! Jag velar mellan coton och havanais. På lördag är det hundutställning i Västerås där jag bor. Jag ska dit och träffa några hundar då. Är det svårt att få tag i en vit havanais? Jag vill helst ha en tik eftersom en gosse brukar bli ganska jobbig i puberteten. Det viktigaste är dock en frisk hund! Kramar Barbamamman

SaraC
0

#6 Det låter kul! Jättebra att gå på utställning, där får man ju träffa många olika individer av rasen och prata med olika ägare.

Att få tag på en vit havanais tror jag inte alls är svårt. Lycka till med hundköpet! =)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Barbamamman
0

Tack för tipsen. Jag LÄNGTAR till lördag!