Hundar iFokus

Hundar

Etikett: pälsvård-omvårdnad
Läst 4921 ggr
UlrikaVonE
0

Vad gör era hundar när ni jobbar?

Hej!

Vi satt på jobbet och diskuterade häromdagen vad alla människor gör av sina hundar när de jobbar och jag blev varse både hur olika vi såg på hundar och vara ensam hemma och på andra saker.

Jag har som sagt med mig min på jobbet och ingen av de andra hundägarna har frågat mig om de kan ta med sina. Förvisso går det inte att ha hur mycket hundar som helst där heller, så det är bra att inte behöva välja.

Av de andra alternativen fanns: helt ensam hemma, ensam hemma men med någon som kommer hem och går ut med dem en gång på lunchen, 1 som har hunddagis och en med hundgård. Hunddagiset kostade nästan 2000.- vivlket jag visst kan förstå om jag skulle driva ett hunddagis att man behöver få betalt, men jösses vad dyrt för en vanlig knegare.

Jag är glad att ha det som jag har det, även om det visst blir vissa problem ibland att ha med sig en valp på tillväxt…haha

Som sagt, hur löser ni andra det när ni arbetar/studerar eller vad ni sysselsätter er med på dagarna?

Mvh

Ulrika nyfiken

monstermash
0

Hunddagis kan t.o.m kosta upp mot 4 000.

Jag har ingen hund, men när jag hade det fick hon vara hemma då jag gick korta dagar i skolan. Gick ut och rastade henne på lunchen och yttligare någon rast. :)

IngaTrnqvist
0

Han är hemma med mamma 🙂

sarae
0

Har med min tjej på jobbet där hon är tillsammans med alla kollegors hundar.

Wezza
0

Jag går i 7:an så när jag (och Smiley) är ensam hemma får hon vara ensam (fast finns en till hund här, så inte helt ensam) 8-14, men när jag slutar kl 3 på onsdagar så går jag ut med dom på lunchen.

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

LLLINN
0

Jag går i skolan nära så jag rastar på lunchen, brukar bli 2 timmar på förmiddagen och 2-3 på eftermiddagen. När jag börjar gymnasiet kommer det bli 4-6 timmar i sträck utan rastning istället.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Josse5233
0

Min vovve brukar följa med mamma till jobbet då jag går i skolan. :) 
Det uppskattas verkligen av de andra på jobbet. :)

Ha en trevlig dag! 

[Zlarviig]
0

Jag går bara i skolan tre timmar två gånger i veckan, så det är inte länge jag är borta. Men annars är ändå mamma hemma hela tiden eftersom hon är sjukpensionär, så Mixa är aldrig ensam.

malinroth
0

Jag har lite olika beroende på hur jag jobbar (jobbar skift med varierande längd på passen). Jobbar jag kortare pass är dom oftast ensamma. Jobbar jag längre pass är dom antingen hos hundvakt hela eller halva dagen. Kan ingen av hundvakterna så är antingen jag hemma en timme på rast eller så kommer tex pappa hit mellan körningarna eller så.

Det brukar oftast lösa sig på ett eller annat sätt. :)

[Aremea]
0

Mina hundar jobbar med mig(fårvallning) eller är resesällskap i mitt andra jobb (hovslagare). 

Större delen av bekantskapskretsen har hundarna i utegård med tillgång till hundlucka/hundkoja om dagarna.

Vizzla
0

Våra är i stugan med svärföräldrarna. De vaktar, kollar på igelkottar (får inte röra dom), håller koll på grannens hund osv :) 

Ibland får de följa med till "farmors" jobb.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

vallhund
0

Nattmatte.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Asuna
0

Jag lämnar mina hundar hos min mamma när jag jobbar och hon lämnar sina hos mej när hon jobbar, Jag jobbar mycket kvällar, nätter och helger och hon jobbar alltid dag.

Neela
0

Sune är aldrig ensam mer än korta stunder så jobbar vi båda är han hos sin dagmatte för det mesta och ibland med mig på jobbet.

Frosstis
0

Ensam från 9-12 ca, ut på långpromenad, och ensam igen till 13-15/16. Funkar jättebra, han sover hela tiden.

Portie
0

Änsålänge så är min hund hos min mamma dom dagarna jag jobbar, hon är arbetslös. Men när hon får jobb så tänkte jag kolla mig om efter hundvakt, kanske kan bli billigare att ha dagmatte. Annars så finns det ett hunddagis några meter från jobbet så blir ju inte så krångligt om hunddagis skulle behövas.

Catta-
0

Min hund är med på jobbet och är tsm med kollegornas hundar i fikarummet.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

LostMySelf
0

Hemma i köket, jag jobbar bara ungefär 3 timmar per natt och på torsdagar ungefär 6 så han är aldrig ensam länge. Och på natten är han alltid trött också :)

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Husse jobbar hemifrån & jag jobbar deltid, så hundarna är aldrig ensamna.

Boris

Lilllens
0

Jag studerar och hunden är antingen med killen eller hos mamma. Beror på hur dem jobbar, men hon är i princip aldrig ensam och om hon ska vara ensam handlar det högst om 3 timmar.

Lans
0

Är bara timvikarie, men senaste veckan när jag jobbat har hon fått vara helt själv. Tagit lunch i 1-2h och varit och rastat henne. :) Spelar alltid in ljud med datorn, så vet att hon inte ylar och så. 

Pappa kan ibland komma och går ut med henne på förmiddan (vid 9, jag börjar 6). Vill att hon ska kunna klara sig själv, så att jag inte är beroende av andra. Men är som sagt bara timvikarie just nu, så jobbar inte jämt.

Sen har jag ingen karl förtillfället, och jag tvivlar på att jag kommer vara ensam och jobba heltid resten av livet 😉

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Lathundarna
0

Han sover ute i hundgården.

Mischa
0

Jobbar deltid så hunden får vara hemma, men bygger samtidigt en hundgård då jag kommer gå upp i tid till sommaren.

Har testat "hunddagis" vilket var både kostsamt (för en dåvarande student) och hunden mådde dåligt av den stressiga miljön.

Att skaffa dagmatte är ett bättre alternativ men jag har höga krav, för att inte tala om att det känns opålitligt att förlita sig på att en privatperson alltid kan ställa upp och ta hand om hunden.

≧◔◡◔≦

[Teddies matte]
0

Han är hemma, och så kommer någon hem någon timme mitt på dagen om han lämnas direkt från morgonen, annars är någon hemma halva dagen eller kommer hem tidigt.

Vattnadal
0

Vidar är med på Draghundcenter, när jag jobbar. De lördagar maken jobbar, stannar han hemma med mig.
När Ingrid hade brutit benet, var hon med. Är det någon hund som behöver lugn och vila, får de följa med de oxå. 
Vittra väljer själv, ibland följer hon med till jobbet, men oftast stannar hon hemma.

Idag har Vittra och Cora Coras daghundgård (Cora sover inne, till skillnad från de övriga rasrena polarhundarna), hundstallet och hela rasthägnet till sitt förfogande. Övriga 9 hundar är i sina hundgårdar med 1-2 kompisar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

JasmiineN
0

Min är på hunddagis, betalar dock inte heltid. Betalar för 2 dagar i veckan, dom andra 3 dagarna är jag där & jobbar så hon är där gratis ofc.😉

Sajtvärd på Collie

[Forest]
0

Våra är hemma men vi jobbar ofta olika tider därmed är de nästan aldrig ensamma mer än 1 tmma :) Skulle vi jobba samma tid så har vi dagmatte som gärna tar hundarna :)

tjoopa
0

Elvis går på hunddagis när sambon och jag jobbar samtidigt. Har inte lyckats särskilt bra med ensamhetsträningen så därför måste han vara på dagis. Dock tycker jag att det är en rätt bra lösning då han får träffa andra hundar och busa av sig istället för att ligga hemma :)