Om ni måste välja
Vad är viktigast för dig, jobbet (förutsatt att du jobbar) eller din hund/hundar?
Om ni måste välja vilket som är viktigast och som prioriteras.
Tidigare har mina djur varit viktigare än jobbet för var det ett ganska akut sjukdomsfall som inte kunde vänta så sade jag till på det jobb jag haft att jag måste till veterinären. Och liknande.
Vilken konstig frågeställning. Jag älskar hundar mer än vad jag älskar att jobba, men om jag inte väljer jobbet före hunden så har jag ju ingen möjlighet att kunna ha hund ekonomiskt. Så självklart måste jobbet prioriteras. Jag anser att man får pussla ihop det bäst man vill, men om jobbet blir lidande av att ha hund är det nog fel tillfälle att ha en voffsing för tillfället.
Bara för det bortprioriterar jag inte hunden när den är sjuk dock. Men visst kommer jobbet först, jag måste ju ha råd att leva och få ut min fulla lön, eller jobbar 10 timmar extra för jobbets skull. Hunden får vad den behöver, men man behöver ju sina jobbtimmar.
Går inte att svara på!
Båda är viktiga på olika sätt- kompletterar varandra!
Boris
Håller med #1 till fullo.
För mig är hundarna helt klart viktigast. Men det går ju bra att kombinera tack och lov. Är hundarna sjuka stannar jag hemma eller fixar någon annan som kan ta hand om dom.
Vem har råd att ha hund om man inte arbetar?
Att ha en arbetsgivare som förstår behovet av "vård av sjuk hund" är dock viktigt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Nu jobbar inte jag men när jag gjorde före så var hundarna viktigare, såklart! Andra var hemma för VAB jag var hemma för VAH ;)
Hunden kommer såklart alltid före allt annat, men vad är det som väger att man måste välja mellan jobb och hund om man kan lösa det på annat vis? Jag vet iallafall att min arbetsgivare skulle förstår om jag behövde åka akut till djursjukhuset eller liknande, men annars har jag min hund med mig till jobbet..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Hade man inte haft jobb hade man heller inte haft hund.
Mitt jobb ska vi väll inte prata om. Är man personligen inte döende så skiter de fullkomligt i hur läget är, jobba måste du så länge du själv kan gå i princip.
#8 Nej precis… man måste ju ha någon form av inkomst (om man itne är rik) för att ha råd att ha hund.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
De flesta jobb får man inte ha med hund till. Så om man som frågan var måste välja, så valde jag hunden förut när jag var tvungen att jobba :) Jag ställer även in allt nu om nån av de fem hundarna eller nått av våra andra djur är sjuka…
Jag prioriterar båda, men undviker låta det ena drabba det andra. Märklig fråga…
Ja det är en lite konstig och annorlunda frågeställning. Men jag menar inte att man väljer bort sitt jobb. Klart man ska ha ett jobb för försörjning. Men tror ändå det går att svara vad som känns viktigast eller prioriteras.
Fick upp den frågeställningen när jag nu spenderar timmar varje dag med att sitta framför datorn och söka jobb. Med hunden bredvid uttråkad och sysslolös. Söka jobb har varit viktigare, och ägna tiden åt det, men samtidigt så tänker jag nu att jag borde ägna mer tid och uppmärksamhet åt min bästa vän (min hund) emellan.
# 6 Koolt. 🙂Du förstod frågan.
Tja, om jag fick välja hade jag ju stannat hemma och busat med hundarna heeela dagen😃 Tyvärr funkar det ju inte riktigt så. Så jag prioriterar båda, men håller isär de som #11 sa. Dock skulle jag inte ta på mig så mycket jobb, oavsett hur roligt och väl betalt det var, att jag inte hade tid för hundarna.
Nu när jag har valpen prioriterar jag bort jobb. Mitt ordinarie schema är 50% och utöver det tar jag tjänsteledigt eller semester när min sambo som pluggar ej kan vara hemma med valpen.
Jobb ger pengar och pengar ökar livskvalité, så enkelt är det. Jag klarar mig på 6000/månaden, men då kan jag endast handla mat, köpa mitt busskort och ladda på telefonen. Betala hyran och tvavgiften. Men vill jag gå en kurs med valpen, gå på bio eller äta ute, då behövs mer.
Så jag väljer bort jobb för min hund, men inte in absurdum. Skulle hunden vara sjuk och kräva att jag stannade hemma och min arbetsgivare sa nej hade jag gått hem ändå, så i det avseendet är hunden viktigare.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag väljer att skaffa hund och jobba hemifrån som frilans och eventuellt hundpassare (med f-skatt då). Det ger inte mycket pengar men nog för att betala hyran. Så på det sättet prioriterar jag hund och mitt eget välbefinnande framför att tjäna mer pengar men vara borta mer. Är tyvärr även sämre för karriären.