Rädd för andra hundar ?
Hej igen. Ida är som rädd för andra hundar just på sociala sammanhang. Men då vi är ute på promenad går det hur bra som helst. Men iallafall. Vi var på en match show för hade ju såklart varit med henne cirka 4 veckor före jag fick henne. Men efter vi hade hämtat hem henne så cirka 3 dagar efter var vi på en match show. Det gick iallafall bra vi kom 5:e :). Men problemet var att hon var rädd för de andra hundarna. Hon ville bort då det var så mycket ljud. Har någon nått tips på hur jag kan göra henne mindre rädd för andra hundar vid större sammanhang tex. Match show.
Tacksam för svar :)
Åk ofta till olika tillställningar för att vänja henne, ni behöver nödvändigtvis inte delta utan bara vara där för att vänja hunden vid nya miljöer och hundar, det behöver ju inte vara hundarna i sig hon är rädda för utan att det är själva miljön och omställningen som gör att hon blir rädd.
Har själv en hund som är lite ovan vissa i nya miljöer och jag tar med honom på match shower, utställningar, tävlingar utan att tävla, tar även med honom på stadsmarknader och andra bullriga och livfyllda miljöer och visst ser man framsteg.
#1 Okej tack. Vi ska på lördag igen på en liten match show med lilla tjejen. :)