Agillity
Hej! Jag och min hund Leo funderar på att vara med i en agillity tävling. Vi har tränat en gång i veckan i ungefär sex veckor och han tycker verkligen att det är kul och han har gjort stora framsteg! Har ni något tips som jag kan ta med mig på första tävlingen? Vad man ska ha med sig eller hur det går till? Har aldrig tävlat förut så jag ser verkligen fram emot det! Tacksam för svar.
Har ni tränat tillräckligt med olika störmoment så som hundar, ljud, rent utav löptikar? Hur gammal är han? Han måste vara 18 månader. Själv tycker jag att 6 veckor är lite för lite träningen, dvs 6 ggr, enligt vad du själv skriver. Skulle jag träna, skulle jag satsa på att ALLT var så bra som möjligt och att allt verkligen sitter i hög fart, och att han är helt fokuserad på just MIG, inte hundar, inte ljud, inte dofter, utan just att klara de momenten jag tilldelar hon i hög fart.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#1 Han tycker verkligen att det är roligt. Han skäller varje gång vi hoppar ett hinder eller går över gungbrädan. Han är snart tre år och vi har kört alla hinder som finns. Tänkte köra på hoppklassen för han älskar verkligen att hoppa. Har fokuserar bara på mig och jag ska träna mer innan tävlingen för det finns bara tävlingar i sommar där jag bor.
#2 Go for it then! :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#3 ;)