Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 984 ggr
Sofy
3

Det var det värsta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett par veckor sedan fick en granne i några hus bort att förklara att min hund såg ut som en vargvalp och jag skrattade och förklarade att han var en siberian husky men tydligen kunde en siberian husky inte ha min valps färger utan bara vargar kan det, hur som helst så slutade konversationen bra och hon blev faschinerad över hur fin färg han hade.
Idag kommer samma granne och skäller ut mig som attans för att hon ska anmäla mig för djurplågeri och blablabla för att hon har kollat upp det här och man får inte ha vargar som husdjur och nu kan jag inte ljuga om att han är en husky för det syns på långa vägar att han inte är det utan att han är ett vilddjur och det syns även på hur han utvecklas och hur vild han blivit i kopplet nu när han blivit äldre!

Jag skrattar bara och förklarar att han har en jättefin stamtavla från SKK om hon vill se den som bevis annars får hon anmäla på bara, sen gick jag därifån för hon blev rätt otrevlig i kroppspråk och ton och det vill jag inte utsätta min valp för men vad är det för fel på människor egentligen? Min valp är 14 veckor gammal och går typ fot, drar lite så kopplet precis blir spänt när han vill fram och nosa på något riktigt intressant men det känner jag inte ens av när jag bara håller kopplet löst i fingrarna.

Sen har jag aldrig sett utställningsavlade brun-vita vargar någonstans, inte ens på zoo. Bifogar en bild på min "vargvalp"😂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Karmatarerskanise
0

Spån finns det överallt 😟
Uppenbarligen vet människan inte vad en varg är.

Sofy
3

#2 Jag märker det! Hade han haft mer varg-lika färger hade jag förstått om en oerfaren misstog honom för vargvalp på något vis men nu liknar han inte en varg mer än att han har spetsiga öron men det har även en schäfer. Fick i alla fall ett ordentligt skratt när jag kom hem!😂

linda88
5

Hade ju velat höra hennes anmälan och se mottagarens min hahaha, ja jösses

VildaVittra
5

Stoppa den här i hennes brevlåda.

http://cdon.se/film/snow_dogs-175210

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[RMSLiners]
2

Hahaha! 
Ja anmäla kan hon ju, då får de något att prata om på lunch rasten sen. 😂

[typellisch]
1

Förlåt, jag garvade bara 😇 Vilken rolig människa! Snacka om att hon lyser upp ens dag lite med sina påhitt. Eftersom hon inget kan göra så är det bara att garva åt det hela, haha.

Sofy
1

Japp sitter fortfarande och asgarvar och det hände för över 2 timmar sen hahah

[typellisch]
2

#7 Ska jag vara ärlig garvar jag så fort jag tänker på det 😛 Tänkte precis gå ut till mamma och dela med mig och då började jag garva.. och jag har inte ens rört mig från stolen!

Mischa
2

Det är bara att vända ryggen till människan om hon blir otrevlig igen, det skall ni inte behöva utsättas för när den inte har något vettigt att komma med.

≧◔◡◔≦

[amysmatte]
3

Låt henne tro att det är en varg. Haha väldigt roligt! Jag hade nog inte kunnat hålla in skrattet tills jag kom hem utan för mig hade det nog brustit redan när hon sa det :p

reverse
3

Vilken varg ser ut sådär? Jag har då aldrig sett en sådan vare sig i verkligheten eller på bild. 😛Det kan faktiskt bli komiskt om hon anmäler. De kommer ju bara skaka på huvudena och förhoppningsvis tala om för henne att "damen, det där är en hund, inte en varg…". Trakasserar hon dig mer är det väl du som får anmäla istället.

//Lina

Em_
6

Vilket odjur! Vågar du verkligen ha honom inne? Tänk om han äter upp dig när du sover 😮

Ixectrona
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med tanke på att en hund av liknande utseende miste livet i julas för att han misstogs för varg, tycker jag det är mer allvarligt än komiskt, men jag har nog bara inte lika mycket humor som ni andra i det här området. 😉

I alla fall - du kan ju alltid be henne titta på bilder som dessa.
(Tog mig friheten att använda bilden på din valp då det är honom det gäller och det är svårt att hitta bilder på bruna huskyvalpar, de andra bilderna har jag tillstånd att använda. 😇)

Renrasiga huskies och rena vargar.
Fråga henne om hon överhuvudtaget kan se skillnad på dem.😎