Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 1063 ggr
[[Mellebelle]]
0

gravid?

Min systers hund en norrbottens spets sprang bort för några månander sedan och var borta hela dagen, det fanns en han hund som inte var kastrerad i byn dessutom. Nu kan hon ha aningar om att hon kan vara gravid?

finns det vissa symton en hund visar ganska fort eller? vad händer om inte hunden är vid den åldern som den hellst ska vara vid parning? hon är 11 månader. 

tacksam för svar

Sofy
0

Vad innebär ett par månader? En tik är bara dräktig i drygt 2 månader innan hon får valpar. Kan det vara skendräktighet / skenvalpning som är på gång?

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[[Mellebelle]]
0

jaa jag vet inte, hon sa att det gått några veckor. Men alltså hon är som inte tjock, bara de att hennes vårter blivit större än vad dom var förut tyckte hon?

Vattnadal
1

Var tiken i höglöp när hon rymde, så ska de nog räkna med valpar. Är hon för ung skulle jag söka upp veterinär och se om det inte var försent för abortspruta.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

vallhund
2

Man tar hunden till veterinär o ser till att avbryta ev dräktighet, kan göras med hjälp av kastrering om det är för sent för abortspruta.

Är tiken yngre än 18 månader när den blev parad så bryter man mot djurskyddslagen o kan bli fälld för det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Driva
0

Som sagt ta hunden till veterinär om ni tror hon är dräktig. 

Men kan säga att min hunds juversvullnar väldigt mycket vid löp, så det behöver inte betyda att hon är dräktig.

Besök min blogg: http://bumpi.se

[[Mellebelle]]
0

ja är ju inte min hund, men jag ska prata med henne och fråga.

dom hade tänkt skaffa valpar på henne senare men absolut inte nu och inte med en annan ras.