Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1108 ggr
Swadika
8

Måste bikta mig

…för jag skäms så himla mycket just nu. 

Igår var  vovven och jag ute och promenerade, och självklart glömde jag bajspåse. Men det var inte på gångvägen utan på gräs där man inte gå om man inte är hund, så jag tänkte att jag skulle hem med hunden och sedan gå tillbaka och plocka upp bajset. 

Men när jag kom hem vrickade jag till foten (detta är inget ovanligt då jag har problem med en fot) och glömde helt bort att gå tillbaka och plocka upp.

Så idag när jag skulle till spårvagnen kom jag på det där igen och tänkte att jag kan lika gärna plocka upp det nu istället. Bara det att när jag kommer fram så ser jag att någon har trampat i det.

Så du kära människa som råkade trampa i hundbajs igår eller idag. Förlåt! :)

Ni får gärna bikta er också om ni vill ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
1

Åh, men det var ansvarsfullt av dig som ändå tänkte plocka upp det!

Jag skäms över en sak; att jag tappade mitt tålamod och blev irriterad när Molly inte förstod vad jag ville hon skulle göra. Kruxet var att vi klarade det bra när jag placerade mig bredvid Molly och berömde och upprepade ordet. Det brukar funka kanon på henne, hon brukar lära sig med den metoden! Men inte denna gång.. då har det brustit hos mig någonstans eller så är det ett svårt moment för henne att lära in. Och jag antar det är upprepning som gäller för oss med det momentet. Slutade med att jag låg på mage på golvet och muttrade lite för mig själv och Molly stod och blängde på mig 😇

[[Boris Sager]]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min yorkvalp rymde för 2 månader sen, sprang över staketet, då det kommit mycket snö. Var borta 2 timmar. En familj fann honom under en buske 100 meter hemifrån. De anmälde mig till länsstyrelsen, sa att han var tovig. Länsstyrelsen kom efter anonym anmälan efter 2 veckor. på oanmält besök. Djurskyddarna fann inga fel, så de debiterade ingen avgift. Vi var ute och letade överallt, ringde polisen. Jag var så rädd att jag kunde inte äta. Både vovven och jag var urlyckliga när han kom tillbaka. Ändå hade vi skottat, men nu kollar jag hela tiden de är ute på tomten.

Boris

malinroth
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ju erkänna att jag har en liten ögontjänare hemma!

När matte är borta är byrackan på bordet.. Brukar filma dom ibland när dom är ensamma och jag har sett att Dimma hoppar upp på köksbordet och trampar runt där och står och tittar ut genom köksfönstret. Ibland skäller hon lite åt någon som går förbi där utanför..

Hon får egentligen inte vara på borden, där går faktiskt min gräns. Och hon är nog medveten om att det inte är tillåtet eftersom hon gör det när jag inte är hemma, men så länge hon inte gör det när jag inte ser så bryr jag mig inte. Tycker hon är ganska söt ;) 

Nu i det här slaskvädret behöver man inte ens filma för att veta att hon varit där, såhär såg det ut idag när jag kom hem.

[[Boris Sager]]
0

Haha, inte dina avtryck precis!🙂 Och så ser dom sååå oskyldiga ut:

"Jag?? Nej, det skulle jag aldrig våga."

Boris

mopsen12
1

När jag var ute med Sasha idag så bajsade hon först en gång och jag plockade upp. Sedan bajsade hon en gång till på ett annat ställe precis när jag stängt påse nr.1. Som tur var hade jag en till påse. Så går vi en bit till precis framför en tjej med cykel och Sasha bajsar en tredje gång! Bara några kluttar, men jag hade då inte tänkt att hon skulle bajsa så mycket så jag hade då inte tänkt på att ta med en tredje bajspåse!

Pinsamt värre och jag fick låtsas leta i genom alla fickor så tydligt jag kunde för att hon inte skulle bli arg…

mingman
0

Idag var jag ouppmärksam!

Vi var ute och gick. Hade Fidel lös då vi gick på en stig där vi inte brukade få möte. Dessutom regnade det, vilket gör att ännu färre folk är ute.

Jag hade kameran med också och passade på att fota. Så plötsligt börjar han vaktskälla. Och från ingenstans (känns det som) kom en lapphund med ägare. Min lilla valp stod fem meter från mig, en meter från den andra hunden, och skällde.

Jag tog en halv sekund att utvärdera läget, ägaren verkade inte arg och hunden verkade trevlig och ägaren verkade ha koll på hunden, så jag vände mig om och och sprang åt andra hållet, glatt tjoandes.

Först sprang valpen halvvägs fram till mig, och sedan tillbaka till dem, men andra gången kom han hela vägen fram till mig, jag kunde hålla fast valpen och de andra kunde gått vidare.

Givetvis borde jag varit mer uppmärksam, men å andra sidan var det bra att se Fidels reaktion. Jag är glad att han inte gick fram utan höll sig på en meters avstånd. Ännu gladare är jag att han kom till mig, trots den andra hunden.

Känner dock att jag borde varit mer uppmärksam. Annars när han är lös brukar jag ha jättebra koll på omgivningen, mycket bättre än hunden, haha.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/