Veterinärfoder?
Hej!
Vilket vet foder skulle ni valt om ni fick välja mellan Royal canin Hypoallergenic eller Specific CDD-HY?
Någon som använder det nu som kan komma med åsikter? :)
Har en hund som kliar sig lite och har känslig mage, veterinär vill att vi ska byta till något av dessa för att utesluta foderallergi..
Tack på förhand!
Jag var jourhem till en tik som va jätte allergisk som gick på hills zd o hon blev ngt bättre av de så de kanske funkar på din min kliade sig så hon fil stora sår o blev lite bättre. Sen bytte vi till royal analgentic tror ja den heta och den blev hon ännu bättre på dock så vet vi inte om de va pga den som hon sluta klia helt på för ca 1månad senare började vi med cortison o de va runt det som hon sluta klia helt :) Ja et inte om du fått nå mer klar heter. Jag har ingen erfarenhet av dom foder du skrev om :) jag trodde de bara fanns två allergi foder för dom två jag sa var dom enda veterinären rådslog till oss :)
Personligen hade jag faktiskt vänt mig till t ex Johan Mattsson på Standardt Produkter och förklarat läget med hunden och sett vad han hade kunnat tänka sig.
Samma som #2. Jag har kontakt med Lena på GG hund och katt/Standardt och hennes hjälp har varit guld värd för oss med vår klådhund.
Själv skulle jag sluta med torrfoder och ge färskfoder istället.

Jag skulle inte ge något torrfoder om hunden var allergisk eller känslig i hud eller mage.
Jag skulle testa barf, eller i alla fall musch, eller minst färskfoder utan spannmål.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Inte Royal Canin iallafall, det andra känner jag inte till så bra, kan du inte gå över till färskfoder eller BARF istället?
Äh.. veterinärer kan ingenting om foder. Uteslut spannmål och kör på BRA foder. Acana, Orijen, Taste of Wild har torrfoder som är BRA.
Min Nakenvovve kliade sig och jag uteslöt spannmål, gick över till Acana Lamm och Äpple som iofs innehåller havre men det är all spannmål och min tös har blivit bättre.
Jag skulle varit fattig om jag gick till veterinären för hennes klåda när det är himla simpelt att fixa till det själv oftast!