Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 885 ggr
Wellcraft
0

Så förvirrad och rädd!

Jag höll på att svimma/dö idag.
Jag var ute med en av morbrors hundar, labradortik som är strax över tre år, hon hade inte fått springa av sig ordentligt på ett par dagar så jag lät henne apportera på fältet.
På vägen hem stannade hon vid ett dike och bada/böka i vattnet, jag markerade snabbt med ett nej då det är nolltolerans på att hon ska få böka i vatten då hon haft problem med njurarna (tror jag det var) och det är inte bra om hon får i sig sådant vatten.
Jag tar stadigt kopplet och visslar på henne, hon går ändå framåt och halsbandet (dressyrhalsband) spänns lätt, jag lättar ju väldigt fort självklart, men sen faller hon bara ihop! Hon verkade inte ha ont, snarare som att hon tappade medvetandet (observera hon var fortfarande trött när detta inträffade, hon hade precis slutat upp med att springa).
Jag lägger henne i knät och får verkligen panik, jag trodde hon dog!
Inte ett ljud hon bara la sig ner, efter cirka två minuter är det som att hon vaknar till och hon reser på sig, efter en väldigt kort stund är hon sig själv igen och vill springa mer.

Vi gick lugnt hem och nu väntar jag på att ägaren ska komma hem så jag kan berätta vad som skett (han svarar inte under arbetstid i telefonen). Hunden mår i fråga perfekt nu, precis som vanligt.

Vad tusan hände? Först skyllde jag bara på mig själv för att jag skapade tryck med halsbandet, men jag är van vid dressyrhalsband och det kan omöjligt ha snörjts så hårt att hunden skulle ta skada, det blev bara ett lätt tryck.

Är det möjligt att hon har eic?

Just nu är jag förvirrad och jätterädd, känner mig som världens sämsta hundägare.. Förlåt om det blev en wall of text, men jag behövde få allt ur mig.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[[Boris Sager]]
0

Vet inte ens vad eic betyder. Undrar om hon uppträtt sådär tidigare? Din morbror borde i så fall veta. Har hon ätit innan ni gick ut? Låter egendomligt. Jag tycker din morbror borde kolla med vet. Undrar ang. hennes njurvärden.

Boris