Hundar iFokus

Hundar

Etikett: trÀning-och-inlÀrning
LĂ€st 699 ggr
[typellisch]
2

Framsteg i trÀning!

Vill skryta lite om min fina Molly 😇

Har börjat trÀna lite lydnad pÄ hobbynivÄ, inte kommit igÄng riktigt Àn utan kör lite olika trix bara och ska sÀtta mig in i det dÀr mer sen.

NÄgot jag började med igÄr var ''fot'' - Molly ska sÀtta sig pÄ min vÀnstra sida.
IgÄr förstod hon inte alls vad jag ville fÄ fram. Idag testade jag igen och pÄ en gÄng gick hon runt mig och satte sig pÄ min vÀnstra sida! Jag testade igen och hon gav mig samma resultat hela tiden. Nu ska det bara finslipas sÄ det blir perfekt för nu Àr det ett mellanrum mellan oss.

Sen har jag lÀrt in henne olika hastigheter nÀr hon kommer till mig pÄ kommandot ''hit''. SÀger jag ''fint'' ska hon lunka fram. SÀger jag ''spring'' ska hon springa mot mig. Och bÄda sitter! Inte helt perfekt men dom sitter!

Man blir sĂ„ glad för framsteg :). Ville bara dela med mig om nĂ„gon ens bryr sig 😎

LinaK
0

Vad roligt att ni gör framsteg, verkar vara en smart liten tjej du har 🙂 Hon Ă€r vĂ€l inte sĂ„ gammal Ă€n sĂ„ det dĂ€r med att sitta fot nĂ€mre dig kommer sedan.

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
0

#1 Hon fyller 9 mĂ„nader denna mĂ„nad 🙂 Ja, hon Ă€r sĂ„ himla smart och lyhörd. Det gör mig glad :).
Tack!