Hundgodis, vilket använder ni?
Vad använder ni för hundgodis?
Lever-godis har varit en solklar favorit för alla hundar(ibland även katter).
:) vilket märke?
Ingen aning :p Har alltid bara köpt av folk jag känner. Men dom är avlånga, mörkbruna och räfflade.
okej :) dem är ju klassiska
Klassiskt är ofta väldigt bra :)
så du har aldrig köpt eget?
Jag använder grizzlys sockerfria leversnittar, doggy proffesional hundmat, ost, blodpudding, kött m.m. Stor variation alltså :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Jag ger oftast kött och inälvor som jag torkar själv. Annars köper jag torkat kött från tex pets planet. Torkar det mesta, nötkött, kyckling, fläsk, ren, älg, hjärta, lever m.m.
Vår hund får torrfoder som vi lägger i blöt till hennes måltider. När jag behöver hundgodis tar jag bara en liten näve sånt och har i fickan. Har jag glömt att ta med mig funkar det med bitar av en macka, skinkskiva, morot, korvbröd,…
Väldans skönt att ha en labbe!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Jag torkar kött i ugnen och använder som godis. :)
#1 Kolla innehållsförteckningen på "leversnittar" . De märken jag har kollat innehåller inte lever överhuvudtaget, utan spannmål och tillsatser enbart, ofta socker åxå.
Själv använder jag lite olika. Egentorkad lever, kyckling, kött eller korvbitar, blodpudding … leverpastej funkar åxå utmärkt :)
Jag torkar eget godis, vanligtvis i form av blodpudding men även korv, köttbullar och leverpastej förekommer. Mycket populärt hos mina små djur :)
Min hund är ingen godosgris, hemma (inomhus) duger vad som helst som hundmatskulor eller frolicbitar, utomhus får jag uppgradera till korvbitar, och på utställning är råa köttbitar det enda som jag har hittat som fungerar tillräckligt bra för att få lite uppmärksamhet. Tubost gillas är ganska smidigt hemma och på träning också.
Vanlig torrfoder (Acana), Starsnack Training Mix, Antos Micro TrainersMix och så har jag lite kex och något annat jag fick gratis som är naturligt och bra :).
Leversnittar :) Jag har provat med annat och det är precis lika poppis med annat hundgodis också, men jag går alltid tillbaka till leversnittar för att dom är så smidiga. Dom är så lätta att dela i lagom bitar.
När jag har tränat agility har jag ibland haft lite korv istället, det är ju förstås mer åtråvärt än torrisar ;)
Jag brukar försöka få lite rester över.
Tex om vi äter kycklingfilé steker jag på slamsor, fett och småbitar till Fidel medans pannan blir varm. När de är genomstekta lagar jag mat till oss. Oftast äter vi något han kan få en lite bit av (rent kött, blodpudding, korv etc) så har vi träningsgodis för en dag eller två.
Annars gillar vi de från 'planet pet' med endast torkat kött. Vi brukar köpa och klippa/skära i mindre bitar för att passa bättre som träningsgodis. Ofta blir det kattgodis, med 100% kött är det ju bara storleken som skiljer.
Antos Micro Trainers som #14 nämnar är nästan de enda hittils vars storlek jag varit nöjd med.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#6 Jodå. Pedigree, hundchoklad, en ny sort en kompis hade, vanliga matkulor och en annan sort jag inte minns.
Torkar eget hemma (grishjärtan, lammhjärtan och kycklinghjärtan) - använder även en hel del torrfoder som belöningar vilket mina gillar som får färskfoder som mat. Övrigt så köper jag väl ibland typ Planet Pet godisar, men dom är inte billiga😮
Softis använder vi. Har provat lite andra, köpte lösvikt med hundkex m.m. häromveckan på djurmagasinet. Men han spottar ut allt utom Softisarna. Kräsen vovve!