Skämma bort
Hur mycket skämmer ni bort era hundar. Kan ni tänka er att köpa tillbehör för flera tusen, vad går eran gräns? :D
Jag är inte så jätte förtjust att sätta på min lilla hund skor och sånt, ett täcke för funka på vintern då det är kallt. men då har det varit runt 500 kr… men hittade ett skitsnyggt halsband med en saftigare prislapp som jag velar fram och tillbaka på haha
Min hund är nog väldigt o-bortskämd med materiella saker. Hon har en sele, ett koppel och ett halsband vi inte använder längre. Samt ett vintertäcke. :)
Om jag får spåna fritt så köper man väl tillbehör till hunden mest "för sig själv". Hunden bryr sig sällan om den har ett fult gammalt halsband eller ett fint nytt halsband, liksom. Men självklart är det kul att ge hunden något fint då och då. Sedan får man överväga med sig själv och sin egen ekonomi över vad som är rimligt. 
Jag anser nog inte att köpa dyra saker är att skämma bort hunden, hunden förstår inte prylens värde och blir därmed inte mer bortskämd av att ha en pryl för 1000:- än att ha en likvärdig för 100:-. Den som man "skämmer bort" genom att köpa dyra prylar, det är sig själv.
Nej jag köper inte dyra prylar, jag gillar hellre att köpa många så jag skämmer bort mig med kvantitet hellre än kvalitet (speciellt eftersom jag vet att jag inte använder det och det därmed inte heller slits särskilt fort).
Hur skämmer man då bort en hund då? Kanske att ligga i soffan och sägen? Check! Att man kör 10gånger så långt för att köpa god färskfoder som hunden älskar? Check! (fast det gör jag ju iof för hundens hälsa också, men han blir ju också lyckligare av att få den goda maten). Tillåter hunden vara med vid matbordet? Nix! Tillåter hunden tigga? Nix! Klipper rostbiff och lägger på ett fat och serverar uppe på bordet och handmatar hunden? Aldrig i livet! (min gammelmormor gjorde så med sin Tax, trots att hon knappt hade råd att köpa mat till sig själv så köpte hon dyr rostbiff till hunden)
Medarbetare på westernridning.ifokus
Håller med tidigare inläggare, priset bryr sig inte hunden om så hon blir mer bortskämd på det sättet att hon får råa köttiga ben och får vara i säng och soffa! ;)
Sen tycker jag om att fixa egna leksaker. Hunden behöver inte nya, dyra plastleksaker som antagligen innehåller en del gifter och som oftast bara är onödiga. Hon har en gosedjurshäst som hon älskar (haft sen hon kom till oss, då var hästen större än henne!) och som jag fått laga x antal gånger. Ett gosefår som har gått till gosehimlen och ett par dragknutar.
Sen kommer de roliga leksakerna! Gamla toa-rullar med mat, gamla strumpor med mat/papper, kottar "á naturelle", kottar som har lite korv intryckt mellan fjällen, pinnar, pinnar, pinnar och åter igen pinnar. ;)
Jag skämmer bort med nödvändiga saker: tuggben, godis osv.
Kläder och skor köper jag för att min hund kräver det.
Uppdaterar med koppel och halsband/sele för min/hennes skull.
För mig är det inte att skämma bort sin hund genom att köpa mycket saker, dyra saker osv.
Inte heller att ge massa tuggben osv 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag skämmer bort mig själv med dyra tillbehör :)
Min lilla Allah(namnet på min hud) är inte speciellt bort skämmd, kanske spenderar 10-25000 kr i månaden :) skulle kunna ta det upp till 30 000 men man vill väll vara lite snygg själv? ;)
Ps. Men snygg själv menar jag inte att vaxar bikinilinjen varje dag! ;)HÖHÖHÖH
#8 Du verkar vara på toppen humör idag du!
#9 Jajamensan det ska man vara! :) höhöhöhö
#10 Japp!
Rent prylmässigt? Vi satsar på kvalité (vill helst undvika felbelastningar, skav, nypningar, etc), och om det är att "skämma bort" sin hund? Fine. Då gör vi det. Å andra sidan sett så brukar grejerna hålla - länge. Men vi fyndar oerhört mycket och behöver vi nåt inväntar reor, erbjudanden och utförsäljningar. Is i magen kan löna sig rätt bra. Köp av privatperson brukar kunna prutas.
Sen kan jag villigt erkänna att det blivit en hel del prylar genom åren. Detta då vi varierat träningen, testat olika sporter, etc. Skulle förmodligen kunna sälja av mer än hälften, men ähh… Det ligger bra ute i byrån i boden 😃Täcken är väl det enda som egentligen verkligen slits ut relativt fort, men det är inte så himla konstigt med tanke på den behandling de får från åbäket år ut och år in 😉
Medvetet skämmer bort åbäket rejält gör vi däremot genom att låta honom vara en viktig del av familjen. Han räknas in i med i allt vi gör eller ska göra och får hänga med överallt. Enda gången han blivit "utesluten" är väl typ när det var dags för oss att åka in till förlossningen 😛
Jag skämmer bort min hund med extra gott på fredagar, middagen han får varje fredag är sin egna mat blandat med en äggula och lite kött och möjligtvis lite ris och grönsaker, det är nam nam enligt en hundmage!
Sen skämmer jag bort honom med mycket, sitta i sätena på bussen, sova i min säng, massage (hemma), och sen så tycker jag det räknas in i ''skämma bort'' att man pussar och gosar med sin hund! 👍
Sen rent prylmässigt, som andra även skrivit, är det nog mig jag skämmer bort med nya täcken, snygga halsband och massa annat dyrt! 😞
Man tänker väll en del på priset vid köp men vill inte påstå jag har någon maxgräns i pris. Skämmer bort, beror på hur man ser det. Ibland ger hon mig inget val. Tex när vi leta en bädd till henne hade vi kunnat köpa en simpel bädd för 2-400kr men då hade det varit en bädd hon aldrig skulle använda precis som hon aldrig petar på bia bädden. Till sist hitta vi en bädd som var fluffig, oerhört mjuk och varm, precis som hon vill ha det. Priset på den var 1000 lappen, sved till i fickan men jag betalade det för att hon skulle få en bädd hon skulle vara nöjd med. Kan väll nämna att den också används flitigt av henne. Annars är det väll mest leksaker och godis hon får för olika tillbehör har jag till överflöd.
En valp är dyrt ändå, utan att skämma bort den. Fidel har just vuxit ur sin andra sele, tex.
Vad som skulle kunna kallas bortskämt är väl i så fall hans gristrynen. De är rätt dyra (köper för mellan 15 och 25 kronor styck) och tar slut på en timme eller två. Men de märks inte alls av i hans lite småkänsliga mage, och får han ett sånt tuggar han på det tills det är slut, mycket bra vid till exempel besök och bjudningar.
Annars som många skrivit tidigare vill jag bara att han ska ha bra saker. Hellre en lite dyrare sele som sitter bra, hellre dyrare godis som består av endast kött och hellre riktiga märgben än 'pressad tuggknut'.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
skämmer inte bort hundarna med materiella ting. Köper inga direkt dyra saker till dom. Är inte trendig vad gäller hundsaker. Men dom har det dom behöver o lite till. Tillverkar koppel o halsband o leksaker själv så det har dom en uppsjö av. Ett täcke till varje hund finns ifall det ev skulle behövas. Införskaffade även ett kyl täcke. Men inte för att jag tror att det kommer användas utan för att det var så grymt billigt. 49.90. Sen finns väl några spårlinor (egentillverkade) o selar. Samt några bia beddar samt några plast bäddar.
Men här finns det massa gott träningsgodis o ben. Det köper jag i mängder då jag har 3 hundar.
Smiley är bortskämd! Hon har: 4 halsband, 3 koppel, 1 sele. 1/2 par skor, 4 täcken, 1 tomtetröja. Hon får ligga i den vanliga soffan och min säng, hon har en EGEN soffa på mitt rum, hon ska få en EGEN dubbelsäng. Vid julafton, påsk å sånt får hon en egen tallrik utav det vi äter. När hennes mage tål det får hon resterna. Hon har alltid massa tuggben framme, vi delar på det jag dricker.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Mixa är nog den minst bortskämda hunden som finns när det gäller tillbehör. Hon har ett halsband, ett koppel och ett vintertäcke som börjar bli för litet.. Ett tandvårdsset med tre tandborstar och en hundtandkräm och ett hundschampoo för hundar med känslig hy
Hon har inga leksaker, ingen säng, inga andra kläder, ingenting. Hon får leka med bollar som hon hittat ute eller andra saker hemifrån, hon sover i sängen på nätterna och golvet eller soffan på dagarna, hon har bara på sig täcket när det är absolut svinkallt, annars får hon tåla lite kyla faktiskt..
Men annars är hon RIKTIGT bortskämd med kärlek och omvårdnad. Jag vill klappa henne dygnet runt nästan, hon får alltid ligga och mysa med mig i soffan och sängen, till och med fåtöljen. Jag kan inte ens sova om jag inte vet säkert att hon är glad och har ett mysigt, varmt ställe att sova på.
Kort och gott: Här bor det bara fattiglappar som inte kan köpa mer än mat och kanske lite hundgodis varje månad.😃 Men hunden är ändå världens lyckligaste!
Ja.. om sova i soffan och sängen räknas så är Molly en riktig bortskämd hund 😃
ja ä rman bortskämd om dom ligger i säng o soffor så är mina grymt bortskämda. Ibland får jag knappt plats själv.
Tycker inte heller materiella saker skämmer bort hunden. Däremot tycker jag att låta hunden ligga i säng och soffa är att skämma bort. Och det får min hund. Sen får han riktigt god mat som färskfoder och ett högkvalitativt torrfoder istället för billigt skräp. Det är väl också att skämma bort kanske.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Mina vovvar har inga täcken, skor eller liknande. Dressyrhalsband och sele och läderkoppel är vad de har för materiella saker. Men de är bortskämda på annat vis
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Skämmer bort mina hundar med bra och god mat, att de får vara med i det vi gör nästan jämt, tiken får sova i sängen och sånt. Så inga materiella saker men än maten då.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Jag köper mest hundgrejer för min egen skull för jag tycker det är så kul!!! :) SÅ de har flera selar, koppel, täcken. Köper alltid lite olika godissorter, ben osv när jag handlar till oss…
Men köper inte kläder åt dom, bara regn/värme täcken inget annat. Har börjat sy själv för att minska kostnaderna.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Ni som påstår att materiella saker inte är lika viktigt, att man skämmer bort sig själv mer än hunden håller jag inte riktigt med, menar OFTAST då det är lite dyrare så är det också bättre kvalite, bättre läder som inte ger skav, ett halsband som kanske andas bättre. vilket också hunden känner av ;)
#25 Ska jag vara helt ärligt så tror jag inte att hunden märker så stor skillnad på dyrt eller billigt halsband och om inte annat så förstår dom inte skillnaden och kan inte jämföra. Kläder och täcken däremot så kan det väl kanske vara en viss skillnad. Men det är inget jag personligen använder.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#25 Att ha bra saker är inte att skämma bort i mitt tycke.
Att det sitter bra på hunden eller är bra för hunden, är viktigt, så är inte att skämma bort för mig 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.