Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3150 ggr
Frida B
0

Halvstryp storlek?

Ska beställa ett halvstryp till Nadja då hon lätt tar sig ur vanliga halsband, och har hittat ett bra och billigt. Men då undrar jag, hon är 40 cm runt halsen. Ska jag ta ett som är 40cm eller 45cm? Eller den storleken som står, är det när halsbandet är "öppet" eller "stängt?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Michaela-N
0

Vad är det för halsband? Hurtta? Det beror lite på vilken tillverkare det är nämligen, hos Hurttas halsband är det i alla fall så att den storleken som står är när halsbandet är åtdraget.

Vilken storlek du väljer beror på om du vill ha med strypeffekt eller inte. Tar hon sig ur vanliga halsband är det kanske bäst om det drar åt.

Frida B
0

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=21446&art=13532110

Vet inte vilket märke det är. Vill inte att det ska strypa som ett helstryp, bara att det ska "dra åt" så mycket att när hon vill ur det så ska det ta stopp.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Michaela-N
1

Jag tycker att du ska ta 40 cm då.

Pennybus
2

Grizzly Zoo i sisjön har en mängd olika halvstryp och man får ta med hunden och prova, det är mycket säkrare att göra så :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

idipidi
0

#1 Fast det stämmer väl inte? Det som heter 35 är 25-35 cm, d.v.s. 25 cm åtdraget. Har ett precis nu framför mig. :)

Michaela-N
0

#5 I halsbanden står det bara ett nummer, i ditt exempel står det alltså 25.

idipidi
0

Nä, det står 35.

Michaela-N
0

Det stämmer faktiskt det du säger. My bad ☺️

Frida B
0

#4 kan åka och kolla. Men vi har inte jättemycket pengar, och alla halvstryp i sådana affärer kostar uppåt 150-200. Och vi hittade ett som verkade bra för ca 65 spänn :)

Tack :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Pennybus
0

#9 De har inte fasligt dyra halsband :)

Frida B
0

#10 har de någon hemsida? Kan ju kolla där till och börja med :) Sen skadar det ju inte att åka dit :) Tack för tipset!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Pennybus
0