Kiruna! :D (och alla valpar)
Jahapp då är man äntligen i Kiruna!
Det första jag gjprde var att åka direkt ut till Laxforsen för att hälsa på min kompis som är hundvakt och titta på valparna!
11st valpar.. supersöta och 7v gamla. Mamman heter Beretta och är renrasig vorsteh och pappan är husky.
Dagen efter blev det ytterligare en tripp till Laxforsen men då för att hälsa på en annan kompis och hennes 6 valpar.
Mamman heter Vilja och är renrasig vorsteh och pappan vorsteh/husky/pointer.
Fotade en hel del men bilderna blev lite smådåliga.. var lite halvmörkt ute när jag hälsade på hos Berettas valpar.

De tänker bli sprint-dragisar där de blir stora va?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jajjemän! Hon som äger Vilja tävlar 6-spann i landslaget och hon som äger Beretta tävlar också 6-spann men hon kör för Kiruna Slädhundklubb :)
sååå söta… =)
Vilka godbitar….jag gillade den svart-vita =) och den på #8….

Söta =D
jag gillöade nummer #9=)
Ska vi ha en varsinn Helena…undrar vad Hugo och Skorpan skulle tycka om det 

Undrar vad NI skulle tycka om det! Fniss, när är avlade till sprint-drag, så är de säkert helskoj att ha som sälsisar!
Synd att alla valpar är söta, egentligen skulle det vara så att man bara tyckte att de där som är lämplig att ha för just ens egen person var söta. Går det att uppfinna en sånt elexir åt alla hundfolk?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vi kan väl testa att slänga ihop nått….men jag vill inte vara försökskanin, undrar vem som ställer upp frivilligt 
ja dom e ju nästan för söta. kan som sagt va dumt d me ibland..
Ja precis…varje gång man ser en valp vad det en är för sort, så nog sitter man där och drägglar =D
Haha mjo nog blir man allt sugen på att skaffa sig en :D Tur att jag redan har 3 hundar! ;) Nog kan man säkert ha en som sällskap men då får man räkna med låååånga promenader och cykelturer varje dag. ;P När jag blir stor (haha ok men färdigutbildad iaf) ska jag ha 4 hundar av den här typen och köra hundspann så det står härliga till. :D Indra lär ju vara pensionerad då så hon får väl sitta i släden ;)
Har fotat ännu mer bilder på dom här gullungarna nu men jag ska låta er slippa dom ;P
VI VILL SE MEEEEEER =D Snälla *fjäskar*
lägger även in en bild på en av valparnas halvbröder. (dom har samma mamma men dom här valparnas pappa är bror till förra kullens pappa.. så det är samma linjer iaf)
Hunden på bilden heter iaf Orvis och är 2år gammal.. en kanonhund! Det är så här valparnas ägare hoppas att småttingarna också ska se ut när dom är vuxna. :)
slut för idag, tack för idag!
är du nöjd nu Lotta? ;P
oh så många fiva vovvsingar =D
Jaaaaa…åhhh vad söt dom är, jag gillade Presley..vilken gobit =))
Haha jo han är jättesöt :) Ska åka och hälsa på dom snart igen men då kommer det bara att vara 4 kvar. Mr Parton, Presley, Povel & Pelé.. (jag trooor det var dom hon skulle behålla) Skönt att våra favvisar blir kvar ;)
Hehehe då kanske man får se lite mer av honom…vilken tur man har ibland ;)
Åh, jag hade velat ha en av Viljas valpar :P Alla var ju söta, men jag älskar blå ögon :D Hade gärna haft en söt vovvis med blå ögon =)
så stora dom blivit… =) presley e såå söt =) o dom andra me..

haha..
det är samma blandnig i dem som det är i miin Tyson!! =)
Fast där är både mor och far Pointer/vorsteh/sIBIRIEN HUSY! =)
Dom växer så det knakar :) Har fotat Viljas valpar idag. Kanske laddar upp dom imorrn :) Dom är drygt 7v nu och jättesöta! Dessutom har deras uppfödare köpt en vorstehvalp!! Man smälter! :D
Uj vad dom har blivit stora…men lika söta :)
Uj vad dom har blivit stora…men lika söta :)
åhh.. jag älskar presley:)
vilka öron dom sista hade:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jaha, så blev man sjuk igen!!
Valpsjuk!
Härliga kort!!
Haha det är lätt hänt! :)
Åhhh så söt Kjapp är….en riktig goding =)
Ja han är nästan sötast! Tyvärr ska han bli norrman så man lär inte träffa honom så mycket. :(
Norrman stackarn…han skulle ha blivit gävlebo i stället så man fått sett honom =)