Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1052 ggr
Kawaiih
0

Få i löptik mat?

Jag kan omöjligt va den enda som har svårt att få i min löptik mat under löpen? Hon helt enkelt vägrar torrfodret som hon får som hon annars äter. Det går inte att lura i henne maten (tog en frolic och 2 torrisar och gav henne, hon åt upp frolicen och spottade ut dom andra).

Så nu vill jag ha tips på vad som kan få henne att äta. Vi har testat en del redan så som att blanda i a-fil och blodmjöl, blötlägga, ge det torrt, lägga i våran mat i det, hälla i buljong osv.

Hon äter all godis och mat som hon får ifrån oss vilket är skönt så hon inte är sjuk/dålig. Hon ska ställas ut precis efter löpen så hon får inte gå ner i vikt, annars hade jag kunnat ställt undan maten i ett/två så hon är riktigt hungrig. Samtidigt så håller vi på hårdtränar lydnaden för att kunna tävla i sommar och går kurser osv nu vilket gör att hon får godis emellan måltiderna när vi tränar då hon inte tycker om leksaker och därför inte blir motiverad att lära sig av det. 

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[RMSLiners]
0

Köp färskfoder korvar och blanda i lite av det, funkar för oss. Andra alternativ är köttfärs, ge hunden köttiga ben osv.