Knasigt beteende.
Jag har märkt nåt knasigt med min hund.. 😂
Varje gång vi ska gå ut, så blir hon antagligen så glad att hon springer och hämtar sin pipleksak, kommer med den till hallen och piper med den, sen släpper hon den. Så gör hon varje gång.
Nästa grej är om vi ska gå ut och jag går på en viss gatusträcka, så vägrar hon att kissa och bajsa. Hon går brevid mig som om hon inte vet vad hon ska göra. Hon passar på att njuta av landskapet!
Men så fort vi kommer in på en "favorit-gata" så börjar hon kissa och göra ifrån sig. Men då har jag gått runt halva stan redan och ibland är man trött och seg och vill bara få kvällspromenaden avklarad.
Varför gör hon så här tro? Är det nåt hon fått för sig.. nån slags mani eller fobi av nåt slag? Tvångsbeteende?
Detta gäller även om "Vi går i fel riktning" Dvs, om jag byter riktning på våran runda, då blir hon "ställd" på nåt sätt och glömmer bort att kissa.
Hon glömmer inte bort att kissa. Hon känner sig trygg nog att göra sitt på gamla, vanliga stället. På de andra ställena är hon fortfarande lite osäker på för att kunna göra sitt.. så hon väntar tills hon kommer till sin ''trygga zon''.

Är det en ung hund? De kan vara lite kinkiga med sånt där, det brukar gå över
haha jag känner igen det där :-p
Jag hade en hund som hade ett favorit kiss och bajs ställe men som tur låg det inte långt bort ifrån vårt hem.
Variera vägarna på era promenader lite oftare så borde hunden efter ett tag bli lite mer avslappnad och göra ifrån sig.
Hon är 3 år. Vi har ju inte bott här i stan så länge ännu. Ska prova variera vägarna lite mer :)