Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1665 ggr
[amysmatte]
1

Morot?

Kan man ge sin hund/valp en morot att tugga på? Är inte säker på allt man kan ge och inte ge så frågar lite snabbt här :)

[amysmatte]
0

Behöver man skala den innan isåfall?

Fenix_Chicci
0

Ja, det kan du göra men den kommer ut i princip oförändrad när den är hel. Men alltid bra som sysselsättning. Är den ekologiskt så behöver den inte skalas :)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[amysmatte]
0

Okejokej tack för svaret :)

[typellisch]
0

Läste i Härliga Hund att man helst ska riva moroten, för den bryts inte ned i magen nämligen.

Mischa
0

Går jättebra.

≧◔◡◔≦

Lathundarna
1

Perfekt som sysselsättning och bukfylla. Jag sköljer enbart (dock noga). Om åbäket är uttråkad serveras en hel morot. Är han hungrig rivs det ner i fodret och blandas med blomkål och broccoli. Krångliga analsäckar? Då tärnas den och serveras med fodret.

[amysmatte]
1

Okej hon fick en morot och hon tyckte om den :) Fick ta den ifrån henne när hon började leka med den istället för att tugga. Hon slängde runt den i hela lägenheten haha 😂

Fenix_Chicci
0

Jag ger lite morot tillsammans med tikens färskfoder (och andra grönsaker). Då ångkokar jag lätt och sen mixar.

[Forest]
0

Ger ofta morot till våran ena hund som älskar grönsaker o frukt.

Carro107
0

Brukar ge hundarna morötter. De tuggar glatt i sig

http://carro107.blogspot.se/

[Timantis]
0

krångliga analsäckar hjälper tärnad morot mot det?

Lathundarna
0

#11 Tärnade morotsbitar kommer ut mer eller mindre tärnade så det kan hjälpa till att trycka till och tömma. Fick rådet av nån och testade då åbäket hade vajsing på sina analsäckar under lång tid och ständigt läckte. Om det var morotstärningarna låter jag vara osagt, med efter en tid blev det bra igen :)

Fenix_Chicci
0

På tal om morot så fick jag en idé såhär på kvällskvisten. 

Att riva morot och blanda med blodmjöl och sen torka i ugnen. 

Perfekt som godis. Det fick klart godkänt av hundarna när jag provade att micra lite.

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättebra med morot, strimla inte! Bra ssk för en valp att tugga på med tanke på tänderna.

Vissa saker ska man dock undvika att ge sina hundar:

http://www.welshforum.se/index.php?topic=386.0