Kräkning
Någon som vet varför de ibland kräker upp mat som de har ätit för flera timmar sedan. Det hände just nu med maten som han åt till lunch. Jag vet att det inte är något allvarligt men man börjar ibland undra.
Kan vara att de fått ner ngt som magen inte tycker om.
Det måste har skett när vi var ute. Han är ju valp och går med näsan i marken hela tiden. Inte alltid lätt att hålla koll.
Hehe precis :)

Kan även ibland bero på att dom äter för fort.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kräker de inte direkt i samband med maten då?

Inte alltid
_**/Mvh Anne
Oki doki. Om det är för att hunden äter för snabbt kan du ha en stor bricka du ger maten på ist för matskålen. Då är det svårare för hunden att slänga i sig maten,
Kan nog också vara så att han äter för fort ibland. Men det är ju flera timmar senare som han kräker.

Ger du torrt eller blött foder? Kan det ha betydelse hu uppblött fodret hunnit bli innan hunden äter det?
_**/Mvh Anne
Jag häller på lite vatten precis innan han skall äta. Vet ej om det har betydelse för kräkningen om man tar på vatten eller ej. Han kräker ju inte varje dag, som väl är. Jag tror nog att han hade fått i sig något när vi var ute. Får se om han gör så fler gånger.

Om det händer fler gånger så kan du testa att blöta fodret några timmar innan han ska äta så att fodret hinner svälla ordentligt.
_**/Mvh Anne
Vår hund kräkte då vi lät maten svälla i vatten. Så vi ger utan.

Ja det är ju olika för alla individer
_**/Mvh Anne