Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 17990 ggr
[BonnieL]
7

Kinesisk nakenhund med hår?

Hej! Har hört att det finns kinesisk nakenhund med hår? Isåfall skulle jag vilja se massa bilder på hur dom verkligen ser ut! Skriv gärna åldern också. Glad

SparklingTindra
4

Dom kallas för Powder Puff och ser nästan ut som små afghaner i pälsen. =) Fina hundar.

Mimmulih
1

ja de heter chinese crested powder puff jag har ingen erfarenhet av rasen men har läst en del, de är mycket pälsjobb med dem och jag har tyvärr ingen bild men googla det så hittar du nog nån bra bild..de ser lite olika ut i olika åldrar Glad de ser riktigt trevliga ut o de e ganska typisk utställnings hund kan ja tro Flört hoppas du får fler svar än mitt med de lilla info jag hade Skrattande

[jakke94]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har en kompis med nakna kinesiska nakenhundar fast dock med ganska mycket päls.. med powder puffen såkrävs väldigt mycket pälsvård!

här är en bild på en av min kompis kineser.. alla hennes är importer från slovakien.. dem har lite mer päls där :P

[jakke94]
2

och här är en annan :P fast han har lite mindre päls dock ganska mycket :P

Mymlan
0

#3 Söt

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Skruttan-1
1

Vi ska skaffa en naken fast med lite hår nu räknas han inte som Puff eftersom han inte har lika mycket hår som puff, han har vart rakad men nu har hans nyvarande matte låtit det växa ut. Jag kan visa bilder på honom när vi hämntar honom :) (han är naken under mage o hals inte så tjockt hår på ryggen.

Skruttan-1
1

#3 har för mig sett den bilden innan hunden är itne från matorp? för ajg gick in på en hemsida där en uppfödare (kan vart en liknande hund :D ) jätte fin voffis iaf

[jakke94]
1

#7 aa hon är fin
jag vet inte.. har lagt in den bilden en gång tidigare är på hundarifokus.. kanske därför ? hon är från en kennel i slovakien men bor i svergie ;P

[BonnieL]
1

Tack för svaren! Ingen som har bild på en powder puff? *lärt mig* Flört

Balloo
0

har inga bra bilder men här är min powder puff som valp

Balloo
0

hittat en blomma på valp kursen som hon tuggar på

SparklingTindra
0

#10 Men gud så söt med sitt mörka öra. =)

Balloo
0

mörkt öra och en svart liten fläck på ryggen charmig är hon allt :P

Mmmarabou
0

Hej.

Gå in på denna länk, så finner du lite bilder på min 5mån. tik.

http://www.familjehund.se/familjehundseshai/

Är du intresserad av att köpa en kanske?

[BonnieL]
0

Tack för bilderna! :)

Skruttan-1
0

Här är våran pälsade chinese crested dog och han har päls nu finns han på bild som nerklippt/rakad han har naken hals o hela undermagen och pälsen är tunn. Jag har inte tagit korten på hur han ser ut som rakad men kan visa er en sida om man får länka nån annans hemsida? där finns han med som rakad.

[alena]
0

Åh, Powderpuff är så söta.

Kolla in på Hopi:s sida. hon kanske har nån fin bild där på sina.

Hon har förutom Azlans syster Amira (Afghan/Saluki), 1 naken och 2 Powderpuff… bara SÅ SÖTA!!!!

Xannadu
0

Jag har en PP som heter Alwa. En charmig ras :)

saharahs
0

Enhörningens Cozy queen,<3

saharahs
0

=)

sabb0
1

Vi har ju en Chinese Crested dog puff, Han är den sötaste som finns, om det är någon hund man ska ha är det en sådan, enligt mig iallafall. Men smaken är ju som baken som sagt, Han är nu 12 veckor gammal. Superduper söt är han, passar bra för djuralergiker! Cool

jennielisabeth
0

Hej, tänkte flika in på den här tråden då jag(och min familj) funderar på att skaffa en powder puff och skulle vara kul att höra av er som har en vad ni tycker om rasen, både för och nackdelar. samt om de är en hund som går bra ihop med andra djur(har en katt,ragdoll). tacksam för svar :)

Arrowhead
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har en puff hemma! :)
Har dock ingen bild på den här datan, men e de nåt så e de bara fråga! :) ska ladda upp lite bilder när jag sitter vid nån av dom andra datoreena ;)

jennielisabeth
0

# 23 vad tycker du om rasen, både för och nackdelar.

är det en hund som går bra ihop med andra djur?(har en katt,ragdoll)

Arrowhead
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, vi har en tik, hon är urmysig, älskar att mysa, tyr sig till en, e väldigt lättlärd men lite egen, har hon inte lust att göra nåt så gör hon inte de ;) Den största nackdelen med rasen e ju såklart pälsen, men borstar man igenom den nån gång i veckan så e de bra :) På sommaren e de ju bara att raka ner :) Vi har en kanin, fyra råttor och en ödla och hon går ihop ed alla, har aldrig försökt med nåt, hundar kan hon skälla på utomhus men hon gör aldrig nåt mer, men de kanske är mer en uppfostringsfråga? ;)
Såvitt jag har märkt så e powderpuffen e perfekt hund, lättlärd, har personlighet, små mysmonster osv… Som jag sa, enda nackdelen är nog pälsen :)

Underbarn
0

#3 det där är betydligt finare tycker jag :) (vet att det är en gammal tråd!) Min chinese crested/shihtzu ser ut så där (gällande pälsen) om man friserar lite (jag rakar han sommartid så han ser ut så där nästan, men öronen hänger ner, hans nos är kortare och han har lite kortare ben och större ögon) jag rakar dock inte ansiktet/nosen, trimmar bara. Han har sådan där "lejonman" från halsen som hänger ut över nacke och rygg :) det fortsätter längs hela ryggraden mot svansen men det rakas bort.

Intehärutandär
0

Ser också att detta är en gammal tråd, men kul att läsa om nakenfisen här - fast det (nu?) finns en egen CC-sajt här på iFokus.

Här är bild på puffen i min hunds kull. På bilden är han alldeles nyklippt för första gången och ser ut som ett härligt lejon. 

Min (med tröja på bilden) och hans syster (som visar rumpan på bilden) är nästa lika. De har samma behåringgrad (2) och har snarlika päls. Hon är dock mer rosa-aktig i huden och min är svart-vit fläckig på magen. En annan hane i kullen är kritvit med en stor svart fläck på ryggen. Han är en trea, för han har raggarsträng längs hela ryggraden också. Sedan är en brun, som är en 4a för han har tjock päls där han har…