Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1005 ggr
[rabbitkanin]
0

Farligt?

Jag har sett på Youtube att det är många som lägger ut videos med barn som rider på större hundar, nu vet jag inte vad ni tycker om detta, men är det inte farligt för hunden? nu kanske vissa bara lägger ut för skojs skull någon engåns video, men finns dom som rider hunden flera gånger och även hoppar hinder med hunden när barnet/barnen sitter på ryggen, vilket kanske inte är så smart? eller? Vad tycker ni? 

Ville bara skriva av mig lite och se vad ni tycker om saken.

Karmatarerskanise
0

Hundens rygg är ömtålig, så det låter verkligen inte bra att barn rider på ryggen till och med när hunden hoppar!

Loveradio
1

Det är absolut farligt! Hunden kan skada ryggen. Har sett klipp själv hur föräldrarna filmar när barnen slänger sig upp på hundens rygg och tycker det är jätteroligt och skrattar… Och jag blir bara så j*vla arg av sånt idiotiskt beteende. Hundar är hundar och inte hästar. Hundens rygg är inte gjord för att klara av den belastningen. Nä riktigt idiotiskt… och väldigt upprörande.

Hoppar hinder med barnet på ryggen??

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

russin
1

och så kan det komma en dag då hunden säger ifrån ordentligt….och då riskerar barnet att bli skadat. Helt idiotiskt att tillåta eller än värre uppmuntra detta. Barn är barn och vuxna ska visa hur man gör och inte gör med hundar (och andra djur).

Loveradio
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Stackars hund… och föräldern sitter och filmar och skrattar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Em_
0

Håller absolut med om att det inte är bra för hunden, men barnen då? Bryr sig föräldrarna inte om de heller? En grand danois kan vara lika hög som en shettis, men jag hade velat se den mamma som slängde upp ungen på en oinriden ponny utan sadel, hjälm eller skyddsväst och körde lite löshoppning…

[rabbitkanin]
0

Slänger upp en video som jag hittade på Youtube, + flera andra med samma hund!

http://www.youtube.com/watch?v=wnxkR11wOA4

[rabbitkanin]
0

Det är ju ändå inga hästar……

Pennybus
0

youtube.com/watch?v=h_zEt7TJ6wM&feature=related hm…

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

malinroth
3

Fy fan.. sjuka människor. Att barnen inte förstår bättre må ju vara men att vuxna tillåter det är ju helt sjukt.