Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1897 ggr
Randigatassar
4

Etsas tråd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och välkommen till Etsa's egna tråd Skrattande

Här tänkte jag lägga upp lite saker som rör Etsa, så som tävlingsresultat, lite bilder, filmklipp och även självklart lite generell info om damen Glad

Havrevingens Etsa som min tös heter är 2 år och kommer ur en kull på 10 valpar! Etsa är min andra hund men min första tävlingshund. Tävlingsmässigt så satsar vi på lydnads lydnaden! Men tränar även sök, uppletande och spår!

Etsa är en underbar hund som alltid ger 110% i allt vi gör! Har ett stort föremålsintresse och en jävla kamp Flört

Om det är nåt ni undrar om Etsa el. rasen så va inte rädd för att fråga Tungan ute

Frida B
0

hon är så fin :) vad är hpn för ras?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Randigatassar
4

Bild från senaste utställningen Skrattande Foto: Filippa Ek

Randigatassar
0

#1 Hollandse Herdershond Skrattande

joheck
0

Oj vad vacker! Liknar lite en vinthund i kroppen, finns det någon relation mellan de hundarna?

Randigatassar
0

#4 Nej det finns det inte… sen är min lilla dam väldigt tunn och högbent utav sig Flört

Frida B
0

#3 åå, dom ser man inte varje dag ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

joheck
0

#5 Ok. Såg en långhårig på utställning och tyckte den va mycket kraftigare, men det kan ju vara pälsen som lurar. Men eftersom din dam är tunn så va nog denna kraftigare.

joheck
0

Förresten! Hur går det på utställning då hon är tunn och långbent?

Randigatassar
4

#8 Det går faktiskt jättebra sålänge vi inte har nån konkurens Tungan ute

Bästa merit i ringen är BIR CERT och Cacib Skrattande

Randigatassar
0

#6 Nej man gör ju inte de Glad

[Forest]
0

Så himmla vacker Glad Får man vara lite nyfiken Flört …. Hur gick det på utställningen? Cool

Noa-Nisse
0

ååh! ETSA :D hon är så snygg att man nästan tuppar av Tyst

En på min BK har en som är lite ljusare i färgen än Etsa men likadan kroppsbyggnad! Den är bara sååå snygg och jag älskar utseendet. Synd att man inte skulle orka med att ha en bara (; haha

Medarbetare på Hundar.ifokus

Randigatassar
0

#11 Hp och BiR

#12 Tack! Oskyldig
Vet du vad hunder heter el. ägaren?

Noa-Nisse
0

#13, nej ingen aning, hon är på brukssidan och jag på agilitysidan. Men jag ska höra med henne nästa gång jag ser henne :) kanske du vet vem det är då :)

Randigatassar
0

Vilken klubb tränar ni på? Kanske kan lista ut vem de kan va, vet du om det är en hane el. tik?

Noa-Nisse
0

nej jag vet faktiskt inte om det är hane eller tik, hat mest sett dem på håll, typ 20 meter eller så :P

på Ystads brukshundsklubb i skåne =)

[Forest]
0

13 Kul hon är verkligen superfin Glad

Randigatassar
1

Tittar runt bland alla gamla bilder. Och hittade denna på Etsa Kyss
Har nästan glömt bort hur liten hon va Kyss

Randigatassar
7

En till bild Skrattande

[Highonbluetomorrows]
0

#19 Sååå söt

[Forest]
0

19 men gissus så liten o söt Kyss

[Besan]
0

Snygg hund! Har vart lite nyfiken på holländaren faktiskt, sen jag träffade en på valpkursen i somras.

Randigatassar
1

Har precis anmält mig och Etsa till LK2 Glad

Så nu gäller tre veckor av intensiv träning för att vi ska ha nån chans att fixa ett uppflytt Tungan ute Vi har alla momenten men behöve finslipa lite på alla och framförallt träna mycket med kommendering!!

Och hoppas bara inte snön hinner anlända Obestämd

Randigatassar
0

Har uppdaterat bloggen och ska nu försöka skriva några inlägg i veckan. Så är det så att ni vill följa oss lite närmare så får ni gärna gå in på www.randigatassar.wordpress.com Skrattande Följ oss gärna oxå på Instagram där vi går under namnet Crazystripez!!

Randigatassar
1

Igår debuterade jag och Etsa i LK2 och det gick käpprätt åt skogen Tungan ute
Etsa som alltid har legat kvar på platsen utan problem ville inte alls ligga kvar utan smög efter mig *SUCK* Skrikandes Men vi startade ändå för att jag nu istället såg det som en träning istället för en tävling.

Men på dagens tävling gick det bättre, platsen satt och vi nollade inget moment även om vi klarade oss med näppe från att nolla rutan….
Dock så gnällde hon sig igenom sista halvan av programet, så blev inga höga poäng…men tillräckligt höga för stt vi skulle på ett första pris Skrattande

TJOHOO!

Randigatassar
0

Tänk va tiden går fort…min finaste långÖra fyllde förra veckan 3 år!!!
3ÅR!!!…kändes inte alls som det va länge sedan vi hämta hem det lilla vilddjuret 😘 Slänger in några bilder som jag fota i helgen 😃

LinaK
0

Grattis finaste Etsa i efterskott ❤️

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Randigatassar
0
Loveradio
0

Grattis :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Pennybus
1

Grattis i efterskott, älskar den rasen, hon är verkligen jättefin ❤️

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"