Nu har ormarna vaknat här
På söndagslångisen idag blev en av hundarna (en labrador) biten i nosen av en huggorm. Ligger nu inlagd då han blev riktigt dålig. Så nu får man hålla lite koll vart hundarna stoppar ner sina nosar.
Tack för varningen!
Hoppas han blir bra snart 🌺
Huvva! hoppas vovven mår bra snart.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Tack för varningen.
Trist att den blev biten, hoppas vovven kryar på sig fort!
Vad hemskt. Vet ni hur hunden mår nu?
Tack för varningen, ska hålla koll var min Blodhund i Schäferformat sätter nosen nu… Dessa ormar, usch :(
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Usch! :( Är livrädd för ormar själv.. Tack för varningen!
Någon som vet vid hur många grader ungefär dem brukar vakna? Bor i Mellansverige och här har vi fortfarande snö och det snöade lite idag, men vi har ändå plusgrader. (Ca 3-4 +)
#4 vet inte hur hunden mår än. Den blev så pass dålig att den blev inlagd över natten i grannstaden. Får veta mer imorgon kväll.
Två små fjuttiga rispor på nosryggen - trodde inte det skulle gå så illa.
#5 Jag bor i Norrköping och vi har flera minusgrader på nätterna och det har väl varit mellan 2-7 grader dagtid. Idag har det till och med snöat lite, men ormarna har börjar sola i soliga grästäckta sluttningar.
Jag är inte rädd för ormar själv om min förra hund gick aldrig nära ormar (hon var rädd för dom) - men med nuvarande huliganer får jag se upp. Tror min ena gladeligen skulle flyga på en orm om hon såg en.
ormbitna hunden hemma igen. Stor näsa (svullen) och medtagen och "ledsen" - men säkert glad över att få vara hemma igen.
Nu väntar flera veckor med korta promenader, då huggormsbitna hundar ska vila så mycket som möjligt en längre tid - sedan in några gånger för provtagningar för att kolla njurar och lever. Det kan ta sin tid att få veta hur pass stor skada ett ormbett har gjort tyvärr.
Skönt att hunden är hemma nu iallafall, får hoppas att den piggar på sig 🌺
Är livrädd att mina hundar ska bli bitna, vi bor på landet och här finns massor med stenrös/stenmur i skogen där vi brukar gå. Får ha ordentlig koll känner jag.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ofta blir ju hundarna pigga efter några dagar och då är det inte kul att hålla dom lugna och bara gå superkorta rastningar i flera veckor - men det är tydligen ett måste för att kroppen ska få vila pga giftet.
Jag hoppas jag slipper uppleva det på mina hundar, men det är många som blivit ormbitna här senaste åren. Jag får hålla mig ifrån dom områdena där jag vet det är mycket orm, men det är inte alltid så lätt.