Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 753 ggr
ebzi
0

Skäller på kaninerna

Hej!

Skulle behöva lite tips på hur jag borde träna en golden att inte skälla på våra utomhuskaniner. Är hundvakt till henne lite då och då och när vi går förbi buren börjar hon hoppa och skälla mot dem.

Gibzon
0

Ta med en jäkla massa godis och vov till kaninerna och försök få henne ha fokus på dig och beröm massor när det är fokus på dig istället för kaninerna! Så länge kaninerna inte blir för stressade såklart!

Gibzon
0

:)

Mantissa
3

Eller säg "nej"

ebzi
0

Okej! :)

camilla85
0

Tror det kan vara bra att ha koppel till henne. Annars kan hon springa runt massa men med koppel kan du ha henne vid dig och enklare korrigera det hon gor. Klicker kan vara bra tror jag. Ha kort koppel i borjan och ge sen mer frihet nar hon klarar det. Ha rolig leksak eller massa gott godis. Ni kan trana tricks vid kaninerna nar hon klarar det och bara ta med henne och en bok och sitt vid dom och var lugn. Berom massor nar hon ligger och slappnar av.

Min dator ar installd pa engelska och jag vet inte hur man andrar tillbaka sa darfor finns inte de tre sista bokstaverna i alfabetet sa darfor jag skriver lite konstigt  🙂. Men du forstod nog anda.

ebzi
0

Tränade henne lite genom att sätta henne ganska nära dem och när hon inte brydde sig om dem fick hon godis (hade koppel på henne). När hon är lös på tomten går det jättebra och hon bryr sig inte alls om dem men när vi ska gå förbi blir det problem ;) 

När en hund börjar skälla när man går förbi något, är det då dåligt att bara fortsätta framåt och ignorera det dåliga beteendet eller ska man stanna, försöka lugna ner hunden och sen berömma? (Gäller alla lägen)