Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2020 ggr
ninapauline
0

Jobbigt att andas?

Hej!

Min familj fick hem en stor rottweiler för 4 dagar sen. Han heter Tarro, är 3 år och hur snäll som helst!
Ända sen han kom har han flåsat jätte mycket, och när han sover snarkar han, eller andas väldigt tungt. Han gå runt och låter som en gris, liksom snarkar och flåsar hela tiden…😕 Det är väldigt charmigt, men kan det vara något fel på honom? Bör vi gå till veterinären?

Tack på förhand! 🙂

[YukiOni]
0

Vår Rottweiler(egenuppfödd hane på 7 år) snarkar så jag på våningen ovanför vaknar, inte ovanligt att rottisar snarkar. 

Flåset e jag lite osäker på dock🤔
Andas han liksom 'tungt'?

VildaVittra
2

Hunden är nyinflyttad. Skulle gissa på att han är stressad av det. Ge det några dagar, går det inte över så kan du ringa veterinären. Eller om han blir påverkad.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ninapauline
0

Ja, han andas väldigt tungt (tycker jag). Vår förra rottis snarkade också, men han gör det när han är vaken också, Och flåsar gör han nästan hela tiden.

[YukiOni]
0

#3 När han är vaken? Skumt. 
I vilket fall, håller med #2 - Han är nyinflyttad och kan behöva tid att vänja sig. Håll det lungt hemma och ge honom lite tid. Om det inte blir bättre kan du ju ringa veterinären på torsdag och boka tid för undersökning.

ninapauline
1

Ja, det kan ju bero på det också! Fast han verkar väldigt lugn och så, men ska se om det blir bättre. Tack 🙂