Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 750 ggr
Catta-
2

Småproblem?

Vad har din/dina hund/hundar för småproblem i vardagen som ni tränar på? (Hundmöten, skällande, koppeldragande m.m)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Frosstis
0

Skäller inomhus, om det går någon utanför eller det kommer en bil, då skäller han. Och om det kommer någon och knackar/plingar på så skäller han ända till vi öppnar dörren, jättejobbigt. Lyssnar typ bara på när pappa säger till! Eller om vi säger till ordentligt så tystnar han för stunden för att fortsätta skälla sen. det är inte många långa skall utan det kommer med jämna mellanrum, vilket är Extra jobbigt då man tror han tystnat men så kommer det ett till skall.

Och att han inte vill lära sig att gå fot vid promenader, ibland kan han göra det om man har kortkort koppel och går snabbt, då travar han snällt bredvid.

Vid hundmöten är han bra, men om det går någon på andra sidan gatan så vill han dra dit. Och kommer det några stora hanhundar då skäller han på dom!

Wezza
0

När vi möter hundar så skäller och drar hon, men jag tror att vi börjar få bort skällandet nu iaf :)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

htt
0

Min hund är otroligt gnällig (främst när vi står/sitter stilla pga bristande passivitetsträning som valp) och det är vårt främsta problem just nu. Vi har tidigare haft problem med hundmöten men det har löst sig! :)

Pennybus
1

Lövjakt. Hon ska ALLTID jaga löv, suck. Sedan koppeldrag, dock går hon mycket bättre när jag har sele och koppel runt hennes bröst :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

Hundmöten :). Men Molly skäller inte eller gör utfall, hon är bara osäker och springer för sitt liv.. så det tränar vi på. Ska börja träna lite mer koppelträning med :).

LLLINN
0

Han skäller inomhus om framförallt hundar går förbi, och även om han ser dom när han e på tomten. Han kan både bli osäker och glad vid hundmöten, beror på vilken hund man möter, men vi jobbar på båda problemen. Han hoppar även upp med framtassarna på bord o liknande. Dessutom börjar han bita på möbler när han är uppe i varv.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Michaela-N
0

Skäller när det ringer på dörren är det enda jag kommer på just nu. Överlag måste jag faktiskt få säga att jag tycker att min hund är ganska lydig 😃

Portie
0

Hundmöten (inte många hundar han reagerar på dock) och så skäller han kanske lite mycket när det ringer på dörren osv. Med tanke på alla problem vi haft tidigare så är jag väldigt nöjd, även om jag förstås fortfarande jobbar med dom sakerna som är mindre bra.

Intehärutandär
0

Vår blir så ledsen om han ser en hund och inte hälsar. Vi har haft ca 5-6 hundmöten sedan november. De flesta tillåter inte att man hälsar. 

Idag träffade han en på djurmagasinet och en på vägen hem som glatt fick hälsa. Då blev han glad. 

Han skäller också om någon plingar på - och skäller tills de går. Men det tycker jag inte är hans fel, utan om besökaren bara hälsar så blir han tyst och går. 

Sedan har han inte lärt sig gå "fot" ännu, inget vi brytt oss ännu. Så han snor åt alla håll och kanter och runt om, då man går. 😃 Han följer lukt-spår helt enkelt.