Träna med leksak
Ni som tränar med leksak,
Är de en leksak som bara med med på promenader/träningar eller är de en leksak som oxå ligger hemma, eller kan de "tröttna" på den då,?
Alltså vi är lite "elaka", eller inte elaka men vi har bara en godisboll , kong, ben och toarullar som hundarna får ha under dagarna och har alla leksaker uppe på hatthyllan eller i förrådet och tar fram leksaker när det är träning eller att de ska få ha kul under promisen. Men det är dels för att vår malle tuggar sönder leksaker, men jag tycker det fungerar bra att ha det så här då leksakerna verkar bli mer värdefulla.
#1 Jo men de är så jag vill ha de, en leksak ska vara en jättebra belöning. Vet inte om jag ska vänta tills han blir lite äldre med de? (han är 16 veckor på söndag) Han har verkligen tuggbehov nu ;)
Nej att dom ska tröttna är väl inte så troligt. När dom ligger hemma så är dom ju "döda" när man belönar med dom är man ju aktiv o leker.
Min golden är inte så svår med leksaks belöning. Kan belöna med vad som helst. Har jag inget på mej så kan jag binda ihop kopplet o kampa med det eller kasta iväg det. Tom klickern har fått agera belöning när inget annat funnits i närheten.
Det viktiga är ATT man leker inte med vad.
Jag har olika. Enkla bollar, kongar, tygknutar osv hemma och lite häftigare leksaker typ bollar på snöre, pipleksaken, kampgosedjur osv på träning. Fast det är väl mest för att jag har terrier som skulle slita sönder träningsleksakerna om dom låg framme här hemma 🤪

Jag har vad som helst som går att kampa med. För ger jag en leksak så är det långa borzoi-rejs varv på varv på varv och då blir det inte mycket träning gjort:)
Ligger "kampen" hemma så är den ju som #3 säger död och inte alls lika intressant.
Jag har de "bästa" leksakerna undanstoppade och tar bara fram dem vid träning. Vi har andra leksaker åtkomliga hemma, men de är inte alls lika laddade och värdefulla som belöning. Även om jag kan "leka igång" även dem.