Irriterad!
Åh jag är så irriterad! Måste bara skriva av mig lite!
Jag och min kompis skulle gå ut med hundarna, jag höll min kompis schäferblandis Troja och min kompis höll i min hund Mixa. Och så kommer det en liten vit långhårig hund springandes och skäller som bara den. Troja absolut avskyr hundar som kommer springandes och skäller och har sig. Troja väger nästan 10 kg mer än Mixa och jag är inte van vid att hålla i en så tung hund och jag är dessutom inte van vid att hunden jag håller i inte kan hälsa på andra hundar. Så jag stannar och håller i Troja med båda händerna och väntar på att ägaren ska reagera och koppla sin hund, men nej dem bara står där och glor. Min kompis går fram mot hunden med Mixa och försöker hindra den från att springa fram till Troja och då säger ägaren till den lilla hunden: "Hon är inte farlig!". "Nej men den här är farlig" svarade jag och pekade på Troja som redan börjat hetsa upp sig och försöka ta sig till hunden. Hunden stog ju kvar och fortsatte skälla och Troja blev superirriterad och började skälla hon också. Och då svarade, ursäkta språket, idioten: "Men det är vi som får betala priset" och så gick han förbi, utan att ens kalla på hunden som självklart stog kvar och fortsatte skälla.
ÅHHHH jag blir så otroligt irriterad på såna människor! Vem gör så? Allvarligt? Troja är en stor schäfer på runt 30 kg och hans hund var en liten plutt på kanske 10 kg. Troja skulle ju lätt kunnat döda den hunden med ett hugg om den hade kommit närmare. Borde han inte bli åtminstonde lite orolig när han ser att hon blir tokig på hans hund? Och han menar alltså att det inte gör något om hans hund blir ihjälbiten bara för att han inte orkar koppla den? Och dessutom är det blir inte dem som får betala priset, för det blir Troja som riskerar att bli avlivad och vi får en hunds liv på samvetet!
Vissa människor ska inte ha hund!
Vilka människor det finns! Jag håller med dig - vissa människor bör inte få ha hund!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Men herregud vilka människor det finns alltså, man slutar aldrig förvånas. Som sagt så borde inte vissa ha hund.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det är samma människa som sedan bölar i aftonblaskan när hunden blivit inlagd hos veterinären och kräver den andra hundägaren/bilföraren på ersättning, då är det inte lika häftigt att säga "vi betalar priset".
Man slutar aldrig att förvånad över den bristande hänsyn och ansvarsförmåga som förekommer bland vuxna hundägare.
≧◔◡◔≦
Ja, herregud.. Jag förstår verkligen inte hur vissa hundägare tänker ibland..
#3 Ja precis! Börjar verkligen tröttna på såna texter där hundar har blivit attackerade av "blodtörstiga monster" och det är den andra ägaren, som hade hunden kopplad och dessutom varnade, som är en dålig hundägare.